دکتر علیرضا متحدی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

مرد خردمند هنر پیشه را
عمر دو بایست در این روزگار
تا به یکی تجربه اندوختن
با دگری تجربه بردن به کار!

مهمترین ابزار قدرت و موفقیت در زمانه حاضر "آگاهی" است. اگر افراد قبل از هر اقدامی جستجوی اطلاعات نمایند، و اگر صاحبان دانش و تجربه و اندیشه، احساس وظیفه کنند که تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهند، همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، جلو خسارات و شکستها را گرفته و استفاده بهتری از عمر و انرژی خود داشته باشند.

در این پیج اطلاعاتی در حوزه حقوق و روانشناسی که دارای جذابیت، و عمدتا مورد نیاز مردم است منتشر می شود. باشد که مورد رضایت و استفاده قرار گیرد.
همچنین تلاش می شود در حد امکان سوالات حقوقی عزیزان را پاسخگو باشیم. می توانید سوالات خود را در پیامرسانهای داخلی مطرح فرمایید. در اولین فرصت و در حد مقدورات پاسخ کافی ارائه خواهد شد.

تابلو اعلانات

گاهی زندگی فردی، خانوادگی، زناشویی، اجتماعی، شغلی، یا تحصیلی اشخاص با چالش‌ها و تنگناهایی مواجه شده، و موجب بروز مشکلات و احساسات نامطلوبی مانند نارضایتی، افسردگی، اضطراب، و درماندگی می‌شود. در این مواقع ممکن است به تنهایی قادر به حل مشکلات یا احساسات ناخوشایند نباشیم. البته همواره خانواده، دوستان، و اطرافیان در دسترس بوده و ما را از حمایت‌های بی‌دریغ خود برخوردار می‌کنند؛ لیکن گاهی ممکن است اطرافیان قادر به مساعدت نباشند، یا هشیارانه مایل به اطلاع دیگران از مشکلاتمان نباشیم، یا اهمیت موضوع به حدی است که جایی برای اشتباه وجود ندارد. اینجاست که کمک‌های تخصصی، از طریق ملاقات با یک مشاور یا روان‌شناس می‌تواند بهترین کارکرد را داشته باشد.

این مرکز در زمینه‌های عاطفی، سازگاری، خودشناسی و آزمون‌های روانی؛ درمان اختلالات شایعی مانند افسردگی، وسواس، اضطراب، فوبیا، افزایش وزن، و ... ؛ همچنین مشاوره قبل ازدواج، اختلافات خانوادگی، و مهارتهای ارتباطی؛ مداخله در بحران‌های روانی، اجتماعی و خانوادگی؛ سلامت و بهداشت روان برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان، و خانواده؛ آمادۀ خدمت به متقاضیان است.

در خصوص مشکلات خانوادگی باید توجه نمود که خانواده دارای جنبه‌های پراهمیت روان‌شناختی، و حقوقی است. اختلاف خانوادگی تمام زوایای زندگی افراد را عمیقاً تحت تأثیر قرار می‌دهد و باید سریعاً حل و فصل شود. معمولاً در زمان ازدواج مسائل حقوقی مربوط مورد غفلت قرار گرفته و موجب مشکلات عدیده‌ای در آینده می‌شود؛ در هنگامه دعاوی خانوادگی نیز عدم تسلط بر قوانین و همزمان عدم توجه به جنبه‌های روان‌شناختی، موجب هدر رفتن مدت مدیدی از عمر زوجین و فرزندان می‌شود. تلاش ما بر آن است که با ورود تخصصی به این حوزه، خدمات روانشناختی و خدمات حقوقی را به صورت همزمان و مکمل فراهم نماییم، تا بتوانیم به بهترین شکل در مشاوره قبل ازدواج، اختلافات زوجین، و همچنین دعاوی خانوادگی، به مراجعان خود ارائه خدمت نماییم. نگاهی به آمار طلاق در جامعه، ضرورت توجه کامل زوجین و نیز برنامه‌ریزی کافی مراکز مشاوره در این موضوع مهم را آشکار می‌نماید.

علاوه بر خدمات به صورت حضوری، مشاوره اینترنتی برای کسانی که امکان دسترسی و حضور در مرکز را ندارند نیز در دسترس است. همچنین این مرکز آمادگی همکاری با مدارس و سایر سازمان‌ها برای ارائه دوره‌های آموزشی روانشناسی، برگزاری سخنرانی یا کلاس‌های دوره‌ای برای اولیا و مربیان، و دانش‌آموزان، برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی را دارد.

مرکز مشاوره روانشناختی و حقوقی دکتر علیرضا متحدی مرکز مشاوره روان شناختی و حقوقی ارشاد مشاوره پیش از ازدواج مشاوره قبل از ازدواج حل و فصل دعاوی و اختلافات خانوادگی مطالبه مهریه نفقه و حقوق مالی خانوادگی

نظرات  (۹)

من به هیچ عنوان دوست ندارم ازم جدا بشه یاطلاق بگیره  .بد واسی وکیل نمیاد الان یک هفته هست با هام حرف نمیزنه خونه خودشون هم نیست خونه عموشه هرچی هم میکنم نمیاد پیش مشاور بهش میگم شاید خودم مقصر باشم باز هم نمیاد.ممنون میشم از راهنمایتون
پاسخ:
حضوراً به یک مشاور مراجعه فرمایید تا به طریقی راضیشون کنه که مراجعه کنند و اگه بشه کمکتون کنند.
سلام من الان یک ساله عقد کردم نامزادم میخواد ازم جدا بشه بدون هیچ دلیلی خواستم بدونم چکار کنم خیلی هم خوب بودیم الان یک هفته هست با هیچ کس حرف نمیزنه اگر هم حرف بزنه میگه طلاق
پاسخ:
سلام. حق طلاق اختصاصا در اختیار مرد است و اگر شما راضی نباشید ایشان نمیتوانند طلاق بگیرند. وی را نزد یک وکیل بفرستید تا برای طلاق اقدام کند. متوجه خواهد شد که راهی برای جدایی ندارد و اگر مشکلی وجود دارد باید به فکر اصلاح آن باشد نه به هم زدن زندگی مشترک.
سلام آقای دکتر من دختری هستم ک 2ماهه عقد هستم منو همسرم از دوشهر مختلف هستیم و هر موقع میاد پیشم کمتر از1هفته پیشم نیست.همسرم گرمه و رابطه کامل میخواد منم مقاومت میکنم ازتون پیشنهاد راجب نزدیکی از پشت خواستم ک گفتین صحیح نیس البته مجبوری میخوام  از پشت رابطه داشته باشم که ازم سرد نشه وگرنه من خودمم از پشت خیلی بدم میاد و از راه طبیعیش هم به اعتماد خانوادم خیانت کردم.آقای دکتر من چیکار کنم تا همسرم ازم دخول نخواد همش سر این قضیه ما بینمون دلخوری هست دایم میگه بهم اعتماد نداری.چیکار کنم واسش ک دخول جایگزینش بشه.پیشاپیش از راهنماییتون ممنون میشم
پاسخ:
سلام. پس از عقد شما زن و شوهر هستید و هرگونه استمتاعی می توانید از یکدیگر داشته باشید. منتها بنابر برخی ملاحظات دخول انجام نمی گیرد. شما می توانید از ارضاء با دست استفاده کنید. شما برای ایشان و بالعکس ... نمی خواهم نگرانتان کنم اما اولا اصرار بیش از حد ایشان بر دخول می تواند نشانه باتجربه بودن ایشان در مسائل جنسی باشد. ثانیاً نگرانی و رابطه اولیه آزارنده می تواند شما را از ارتباط جنسی با شوهرتان دلزده نموده و مشکلات زناشویی بعدی بوجود بیاورد. رفتار جنسی اولیه با خانم ها باید با نهایت آرامش و بدون فشار و استرس باشد.
سلام اقای کتر خسته نباشید
خیلی عذر خواهی میکنم من 2ماهه عقد هستم و همسرم گرم مزاجه ولی من نمیخوام دخول داشته باشم میخوارد رابطه مقعد..بنظرتون از چ نوع محلولی استفاده کنم?اینکه میگن تنقبه با اب ساده چحوره?از کاندوم هم استفاده میکنن?ممنون
پاسخ:
سلام. رابطه کامل جنسی قبل عروسی رو توصیه نمیکنم. حقوق قانونی شما را از بین می برد. همه مردها همینطور هستن. مقاومت کنید. مخصوصا مقعدی که غیر بهداشتی، دردآور، و آسیب زننده خواهد بود.
سلام آقای دکتر متحدی.من قبل از ازدواجم هرکس میومد خاستگاریم میگفتم یه مریضی دارم که درمان نمیشه.ولی پسرا منو رد میکردن آخرسر یه پسر که خودم هم دوسنش داشتم بیماریم رو قبول کرد و از این بابت خیلی خوشحال بودم که این پسر همونی هست که من دنبالشم و حاظده هرجوری هست منو بدست بیاره.پسر بهم گفت من از موضوع به خانواده هیچی نمیگم و حاظرم هرکاری واسه درمانت کنم.ولی بعد از عقد من بهش گفتم که دروغ گفتم من هیچ بیماری ندارم فقط میخواستم بدونم کدوم یکی از خاستگارام واقعا منو خیلی دوست داره و عشق حقییی بهم داره..و اون ماتش برد و خیلی ناراحت شد برعکس چیزی ک فکر میکردم با خودم گفتم الان ذوق مرگ میشه ولی گفت چرا چرا چرا بهم دروغ گفتی?دلیلم رو گفتم ولی الان اصلا دیگه بهم اعتماد نداره.اتفاقا گفت خداروشکر که بیماری نداری من به این در و اون در زدم تا خرج مریضیت رو جور کنم میگفت از قبل عقد در گیر تومور مغزیت بودم.بنظرتون کار اشتباهی کردم?گفت تو بامن صادق نیستی چون اول زندیگمون با دروغ شروع شد هیچ برکتی نداره زندگی.من خیلی خلاصه گفتم.حرفتی دیگه هم زد.اخه زیادن.ببخشید.من باید چکار کنم دیگه اعتمادی بهم نداره
پاسخ:
با سلام. البته کار عجیبی کردید. پذیرشش مقداری سخته. طبیعتاً برای شوهرتون که مدتها با این مسئله درگیر بوده و سبک سنگین میکرده و در نهایت هم تصمیمی گرفته که احتمالا از نظر خیلی ها غیرمنطقی هستش، سخته که حالا بفهمه این مسئله از اول دروغ بوده. مقداری دچار شوک شده. نگران نباشید. مدتی که بگذره با مسئله کنار میاد و فراموش میکنه. ولی حواستون باشه که در سایر مسائل کاملا با شوهرتون صادق باشید و اعتمادش رو از دست ندید. براتون آرزوی خوشبختی میکنم.
وقتی به مادرم میگم مامان یکم پیش من بشین چرا انقد تو اتاقی ?میگه تو دیگه بچه نیستی که بخوای از چیزی بترسی گفتم من از چیزی نمیترسم فقط احساس تنهایی میکنم پیگه احساس تنهایی یعنی چی بشین کتاب بخون برا دوستات زنگ بزن تا انقد حوصلت سر نره میگم مامان من به تو نیاز دارم همه دوستام با مادراشون میرن تو خیابون هرچی لازم دارن میخرن ولی مامان مت همیشه به من میگه من نمیتونم همراهت بیام با دختر همسایه برو .راستش من حسرت اینو دارم که یکبار با مادرم تو خیابان قدم بزنیم باهم بریم بازار.همش تو اتاق با بابام هست یه ذره نمیاد بیرون.وقتی هم تلفن زنگ میخوره بهش میگم مثلا خاله زنگ زده میگه واااای بهش بگو نیست.منم سنم کم نیست یکم ملاحضه ام نمیکنه.22سالمه
پاسخ:
سلام. به نظرم میاد پدر و مادرتون هشیارانه این رفتار رو با شما دارند. شما با 22 سال سن نباید وابستگی به مادرتان داشته باشید. اتفاقا دخترانی در این سن دوست دارند مستقل و تنها بوده و اوقاتشان را با دوستانشان بگذرانند، و یا دانشجو هستند و در شهر دیگر و خوابگاه زندگی می کنند. توصیه می کنم به اتفاق مادرتان به یک مشاور مراجعه فرمایید تا با بررسی بیشتر وضعیت شما و خانواده توصیه های لازم را عندالزوم به شما و یا پدر و مادرتان بنماید. 
موفق باشید
سلام آقای دکتر خوبین من یه مشکل دارم اونم اینه که همیه تنهام مامان و بابام داعم تو اتاق خوابشون هستن بنظرتون من خیلی سخت نیرم?شاید فقط واسه نهار و شام من میبینمشون داعم تو اتاق خواب هستن
پاسخ:
سلام. خیلی کم اطلاعات دادی فرزند. در این حد چیزی نمیتونم بهت بگم. ولی سخت نگیر بهشون. خوبه که هم رو دوست دارن و از مصاحبت و بودن با هم سیر نمیشن. تو هم برو باهاشون باش که هم یک کم  اذیت کنی و خیلی خوش بحالشون نشه، هم فراموش نکنن که یه دختر دارن که باید مسئولیت هاشون رو در قبال اون انجام بدن.
امیدوارم خودت و خانواده ات همیشه شاد و خوشحال باشید.
۲۳ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۳۸ سارا ارجمند
سلام آقای دکتر خسته نباشید بنده سارا ارجمند هستم قبلا هم مزاحمتون شدم از خداوند منان خیلی شاکر هستم که یه فردی مثل شما جلوی راهم قرار داده که میتونم مشکلاتم رو براشون مطرح کنم و همیشه سر نمازام واستون آرزو سلامتی و خوشبختی دارم..آقای دکتر من از این که تو جمع دخترونه همه ساکت نشستیم یهو یه نفر بهم میگه سارا تو چقد ساده ای دیگه انقد مهربونی خوب نیست اصلا حالیت نیست دو ساعته داریم سرکارت میزاریم 1000بار همه بهم میگن تو ساده ای نمیدونم چکار کنم.مثلا بداخلاق باشم?چکار کنم بعضی موقع ها بغض میگیره تو گلوم با خنده همشون میگن بس که ساده ای روت حساب نمیبریم میترسم با این همه سادگیم و به قول خودشون مهربونیم تو زندگیم شکست بخورم...ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام. ممنون از ابراز لطفتون. مهارتهای اجتماعی من جمله ارتباط با دیگران مثل هر مهارت دیگر باید آموخته بشن. سعی کنید تعاملات اجتماعی تون رو بیشتر کنید. کسی رو که می پسندید الگو قرار بدین و سعی کنید مثل اون رفتار کنید. موفق باشید.
۱۵ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۰۰ سارا ارجمند
سلام آقای دکتر متحدی..ممنونم بابت جوابتون که برام ارسال نمودین..ولی واسه یه دختر خیلی سخته که پسره و خانوادش اولش سرسختی کنن بعدش پشیمون بشن .آمارها نشون میده دخترای محجبه اصلا مورد پسند پسرها نیست.ولی من نمیتونم چادر نپوشم و نمازم رو نخونم و آرایش آنچنانی کنم و مثل خیلی از دخترها دوست پسر داشته باشم..من حتی خواهری هم ندارم که باهش راحت باشم و ازش کمک بخوام
پاسخ:
سلام
برعکس آنچه شما فکر میکنید عفت و پاکدامنی یک خانم فاکتور بسیار مهمی برای ازدواج است. هرچند آقایان از خانمهای راحت و بی قید و بند تعریف می کنند، اما برای ازدواج و همچنین در مورد نوامیس خود کاملا برعکس عمل می‌کنند.
حجاب شما نشان دهنده شخصیت و اعتقادات شما است. همسر آینده شما باید از طریق همین علائم ویژگیهای شما را حدس بزند و سپس اگر مایل بود ازدواج کند تا در آینده دچار مشکل نشوید.
ازدواج هدف نیست، بلکه یک آغاز است. بنابراین خودتان را برای خوش آمد دیگران تغییر ندهید.
همانندی و کفویتدر ازدواج فوق‌العاده مهم است.
موفق باشید. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی