دکتر علیرضا متحدی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

مرد خردمند هنر پیشه را
عمر دو بایست در این روزگار
تا به یکی تجربه اندوختن
با دگری تجربه بردن به کار!

مهمترین ابزار قدرت و موفقیت در زمانه حاضر "آگاهی" است. اگر افراد قبل از هر اقدامی جستجوی اطلاعات نمایند، و اگر صاحبان دانش و تجربه و اندیشه، احساس وظیفه کنند که تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهند، همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، جلو خسارات و شکستها را گرفته و استفاده بهتری از عمر و انرژی خود داشته باشند.

در این پیج اطلاعاتی در حوزه حقوق و روانشناسی که دارای جذابیت، و عمدتا مورد نیاز مردم است منتشر می شود. باشد که مورد رضایت و استفاده قرار گیرد.
همچنین تلاش می شود در حد امکان سوالات حقوقی عزیزان را پاسخگو باشیم. می توانید سوالات خود را در پیامرسانهای داخلی مطرح فرمایید. در اولین فرصت و در حد مقدورات پاسخ کافی ارائه خواهد شد.

تابلو اعلانات

چگونه می توانید همسرتان را به مشاوره ترغیب کنید؟!


در مواقعی که یکی از زوجین به مشاور مراجعه می نماید و دیگری از این کار امتناع می ورزد تقریبا کار پیچیده می شود ، اغلب مشاورین خانواده هم با این مشکل روبرو هستند. در زمان بروز مشکل خانم ها علاقه مندند در دنیای بیرون از خود در جستجوی راه حل باشند، این در حالی است که مردان در دنیای درونی خود این جستجو را انجام می دهند، مردان می خواهند ثابت کنند که به تنهایی از پس همه کار ها بر می آیند.



در قبیله مردان استقلال و بی نیازی افتخار بزرگی است ! اما زن برای دستیابی به راه حل در دنیای بیرونی به دیگران و احتمالا یک مشاور مراجعه می نماید ، در حالی که مرد برای دستیابی به راه حل به تنهایی فرو می رود تا بتواند تمرکز کند و از لایه های عمیق ذهن خود مفتخرانه راه حل بیرون می کشد، از طرفی در قبیله مردان دست نیاز، دراز کردن نشانه ضعف و بی کفایتی است. این تفاوت موجب می شود زن به راحتی به مشاور مراجعه نماید اما مرد به راحتی تن به مشاوره ندهد. البته همه مردان این چنین نیستند اما این برخورد در اکثر آنها وجود دارد.
معمولا وقتی که زن از همسر خود می خواهد به مشاور مراجعه نماید با جواب های زیر روبرو می شود که کاملا مرسوم و معمول است:
1-من مشکلی ندارم تو مشکل داری برو خودت را درمان کن!
2- من خودم می دانم مشکل چیست!
3- فکر می کنی چی میگویند؟ یک مشت نصیحت میکنند، پول مفتی هم میگرند و بسلامت !
4- مشاورها خودشان از همه مشکلاتشان بیشتر است!!!
5- من بروم به مردم اطلاعات بدهم که چی بشه!
و از این قبیل جواب ها !
به هر حال حل مشکلات ارتباطی بین زوجین صرفاً با حضور یکی از آنها بسیار سخت می شود برای اینکه شما بتوانید همسرتان را نسبت به مشاوره متقاعد کنید ،توصیه های زیر به شما کمک می کند.
1. خودتان به یک مشاور مراجعه نمائید و به همسرتان نیز بگوئید که برای حل مشکل موجود با یک مشاور در حال گفتگو هستید در طول مدتی که در حال مذاکره با مشاورتان هستید تغییرات مثبت و محسوسی را در خودتان ایجاد نمائید سعی کنید در این چند روز برای همسرتان بهترین همسر باشید پس از اینکه او متوجه تغییرات مثبت شما شد از او بخواهید که در صورت تمایل او هم به مشاور مراجعه نماید.
2. از ظاهر و شخصیت مشاورتان مطلبی بر زبان نیاورید در چنین شرایطی همسرتان بیشتر مقاومت می کند اگر شما از مشاورتان تعریف کنید بعید نیست اودر مقام مقایسه بر آید و احساس بی لیاقتی کند . تا جایی که می توانید به او بگوئید که مشاور، شما را متوجه کاستی ها و قصور های خودتان نموده است و او مشکلی ندارد و لازم است هنر زندگی با یک شخص مخصوصی مثل شما را بیاموزد. اگر شما زیبا هستید و مشاورتان جوان زمینه مخالفت از سوی همسرتان بیشتر فراهم می شود.
3. یکی از دلایلی که مردان به مشاوره مراجعه نمی نمایند هزینه مشاوره است، شما اگر با خلاقیت خود این مساله را حل کنید او به مشاوره مراجعه می نماید، می توانید به او بگوئید از مرکز مشاوره مبلغی را طلب دارید ،مثلا یک تراول صد تومانی داده اید و پنجاه هزار تومان باقیمانده را دریافت نکرده اید با این طریق او مجبور نیست نگران حق المشاوره باشد و به احتمال زیاد حتما به آن مرکز مراجعه می نماید.
4. در مواردی قبل از مشاوره بهتر است همسر شما مشاور را در جایی مثل تلویزیون یا سمینار یا از طریق سایت ببیند یا با کتاب یا سخنرانی یا گفتگو های رادیویی او آشنا باشد انسانها راحت تر به کسی که می شناسند و به او ایمان دارند مراجعه می نمایند وبه سمت انسان های نا شناخته به سختی حرکت می کنند.
5. تقاضای مراجعه را زمانی به او مطرح نمائید که او از دست شما عصبانی نباشد بلکه زمان طرح این موضوع وقتی است که او سر حال است و خسته یا گرسنه نیست فراموش نکنید اگر بخواهید با تحکم او را به مرکز مشاوره ببرید او مقاومت می کند و هرگز به چنین کاری تن نخواهد داد!
6. شاید بتوانید با او معامله کنید، پیش می آید که او از شما خواسته ای داشته باشد به او بگوئید من این کار را انجام می دهم در قبالش دوست دارم تو هم با من به مرکز مشاوره بیای!
7. یکی دو تا از دوستان مشترکتان را که می دانید او هم قبولشان دارد انتخاب کنید و به همسرتان بگوئید که می خواهید مثلا با ساناز و مهرنوش به یک مشاور مراجعه کنید و نمی خواهید تنها باشید به احتمال زیاد همسر شما راه می افتد. سرعت آماده شدن همسرتان ممکن است به زیبایی ومهربانی مهرنوش و ساناز بی رابطه نباشد.
8. در مواردی برای مناسبت ها مثل سالگرد ازدواج و روز زن که می پرسد :«چه هدیه ای دوست داری برایت بخرم؟» بگوئید چیزی دوست ندارم فقط دوست دارم به جای این کار با من به مشاوره بیایی!
9. برخی مردان از سابقه دار شدن می ترسند، بگوئید که برای خودش یک نام دیگری را انتخاب نماید. حتی می توانید وانمود کنید که او از دوستان نزدیک مشاور است و با او کار شخصی دارید.
10. امروزه مشاوره های تلفنی زیادی وجود دارد شما می توانید در صفحه نیاز مندی ها مراجعه و در آنجا در جستجوی شماره تلفن های ده رقمی باشید که بدون تبادل پول خدمات مشاوره ای را ارائه می نمایند هزینه مشاوره روی قبض تلفن شما اعمال می شود می توانید از این طریق پیشنهاد کنید همسرتان با مشاور حرف بزند.
به هر حال فراموش نکنید با تحکم و زور مشکل شما پیچیده تر می شود.


-----» سایر مطالب مرتبط «-----

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی