دکتر علیرضا متحدی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

مرد خردمند هنر پیشه را
عمر دو بایست در این روزگار
تا به یکی تجربه اندوختن
با دگری تجربه بردن به کار!

مهمترین ابزار قدرت و موفقیت در زمانه حاضر "آگاهی" است. اگر افراد قبل از هر اقدامی جستجوی اطلاعات نمایند، و اگر صاحبان دانش و تجربه و اندیشه، احساس وظیفه کنند که تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهند، همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، جلو خسارات و شکستها را گرفته و استفاده بهتری از عمر و انرژی خود داشته باشند.

در این پیج اطلاعاتی در حوزه حقوق و روانشناسی که دارای جذابیت، و عمدتا مورد نیاز مردم است منتشر می شود. باشد که مورد رضایت و استفاده قرار گیرد.
همچنین تلاش می شود در حد امکان سوالات حقوقی عزیزان را پاسخگو باشیم. می توانید سوالات خود را در پیامرسانهای داخلی مطرح فرمایید. در اولین فرصت و در حد مقدورات پاسخ کافی ارائه خواهد شد.

تابلو اعلانات

1- طرفین قرارداد:

الف)طرف اول: آقای .............................. فرزند .......................... شماره شناسنامه .......................... صادره از ............ متولد .......................... کد ملی ................................... تلفن .............................. ساکن:

ب)طرف دوم: خانم ................................ فرزند .......................... شماره شناسنامه .......................... صادره از ............ متولد .......................... کد ملی ................................... تلفن .............................. ساکن:

2- داور:

آقای .............................. فرزند .......................... شماره شناسنامه .......................... صادره از ............ متولد .......................... کد ملی ................................... تلفن .............................. ساکن:

3- موضوع داوری: طرفین به این وسیله و ضمن عقد خارج لازم متعهد و ملزم شدند که به طور کلی هرگونه اختلاف احتمالی فی‌مابین و در هر موضوعی را از طریق داور مرضی‌الطرفین فوق حل‌وفصل نمایند. طرفین باید اختلافات خود را تحت هر شکل و عنوان اعم از گذشته، حال، و آینده، اعم از مالی و غیر مالی، و خسارات وارده از سوی هریک، و تعهدات انجام داده یا نداده و ارزیابی هرگونه تعهدات و به طور کلی حقوق و آثار و نتایج آن‌ها، و کلیه حقوق و تکالیف ناشی از زوجیت را به داور فوق ارجاع دهند تا با رعایت فصل هفتم قانون آیین دادرسی مدنی حل و فصل گردد. رأیی که پس از ارجاع کتبی موضوع مورد اختلاف توسط هر یک از طرفین به داور صادر و اعلام می‌گردد، برای طرفین قطعی، و لازم‌الاتباع می‌باشد. طرفین کلیه اختیارات تامه خصوصاً در صلح و سازش جهت خاتمه موضوع اختلاف، و یا انجام موضوع داوری، تشخیص و تعیین میزان هرگونه بدهی، خسارت، ضرر و زیان وارده از سوی هرکدام و نحوه وصول آن از طرف مقابل به هر طریق ممکن، اعسار از پرداخت محکوم‌به، و همچنین سایر موارد مربوطه تحت هر شکل و عنوان را به داور مرضی‌الطرفین تفویض و اعطا نمودند. مهلت داوری از تاریخ اعلام کتبی اختلاف به داور توسط یکی از طرفین، سه ماه است و داور حق دارد مهلت مذکور را در صورت نیاز به دفعات تمدید نماید. تعیین میزان حق‌الزحمه داوری و مقدار و طرفی که باید آن را پرداخت نماید و نحوه وصول آن به عهده داور خواهد بود. داور می‌تواند شروع رسیدگی یا انشاء رأی را منوط به دریافت اجرت داوری نماید. رأی داوری بعد از انشاء به طرفین ابلاغ، و محکوم‌له می‌تواند نسبت به درخواست اجرای آن اقدام نماید. داور مذکور در این توافق‌نامه می‌تواند از قبول داوری در هنگام تقاضا خودداری نموده و یا استعفا دهد و طرفین قرارداد حق اعتراض به او و یا مطالبه خسارت را از خود ساقط می‌نمایند. طرفین توافق نمودند کلیه اختلافات احتمالی راجع به این قرارداد، اعم از اختلاف ناشی از تعبیر و تفسیر و اجرای مفاد قرارداد و نیز در هر موردی که در این قرارداد پیش‌بینی نشده و طرفین با هم اختلاف داشته باشند، و به طور کلی حقوق و آثار و نتایج آن را به داور موصوف ارجاع دهند، تا داور رسیدگی و اعلام نظر نموده و مسئله را حل و فصل نماید. این قرارداد در سه نسخه متحدالمتن تنظیم شده است که تماماً حکم واحد دارند و دو نسخه به طرفین و یک نسخه به داور تحویل گردید.

.

دعاوی خانوادگی قابل طرح در مراجع قضایی:

اثبات زوجیت نفی زوجیت
فسخ نکاح ابطال نکاح
الزام به ثبت ازدواج الزام به ثبت طلاق
الزام به به ثبت رجوع اذن ازدواج
تجویز ازدواج مجدد طلاق
حضانت طفل و سلب حضانت اعسار
استرداد هدایای نامزدی مطالبه نفقه و ترک انفاق
مطالبه اجرت المثل (نحله) الزام به تمکین
استرداد جهیزیه مطالبه مهریه

نظرات  (۷)

واقعا مفید و کاربردی است. تشکر

۲۹ آبان ۰۲ ، ۱۶:۲۱ علی بهرامی

برای اطلاعات بیشتر میتونید به وبسایت دکتر بهنیایی هم مراجعه نمایید 

https://drbehniai.com/%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86/

باسلام 

بسیار عالی - آیا لازم نیست به حق الزحمه داور در بندی اشاره گردد؟

پاسخ:
سلام. طبق آیین نامه حق الزحمه داوری مصوب رئیس قوه قضائیه، اگر در مورد حق الزحمه داوری توافقی صورت نگرفته باشد، میزان آن دو درصد میزان خواسته تعیین می شود. ولی می توان ضمن توافق داوری نیز در خصوص حق الزحمه تعیین تکلیف نمود.

سلام و ارادت 

متن عالی جامع و کامل است 

 

۱۳ مرداد ۰۱ ، ۱۲:۵۴ محسن وفائی

درود بر شما

سپاس بیکران بابت متن فوق العاده

جسارتاً  جهت تسهیل و تسریع امر داوری می توان طریقه ابلاغ رای و یا تصمیمات داور را نیز که با تشخیص داور یا هر طریقی که طرفین توافق کنند به متن افزود.

پاسخ:
بسیار سپاسگزارم. بله می توان نحوه ابلاغ را به طریق مرضی الطرفین تعیین کرد. ولی به تجربه معتقدم اگر رای از طریق دادگاه ابلاغ شود، به لحاظ اجرایی و ایراداتی که ممکن است جهت ابطال رای داوری و یا صدور اجرائیه پیش آمد نماید، اطمینان بخش تر است.
۱۱ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۹:۰۹ سید حسن مرتضی زاده

همکار ارجمند نمونه قرارداد تان خیلی خلاصه و عالی است .

متشکرم

پاسخ:
بسیار سپاسگزارم از لطف و محبت شما همکار ارجمند. پاینده باشید.

عرض احترام جناب آقای دکتر

عالی بود متن قراردادتون و واقعا سپاسگذارم.

پاسخ:
زنده باشید جناب زارعی عزیز. انشاالله که با اصلاحات و متناسب سازی متن برایتان قابل استفاده باشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی