دکتر علیرضا متحدی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

مرد خردمند هنر پیشه را
عمر دو بایست در این روزگار
تا به یکی تجربه اندوختن
با دگری تجربه بردن به کار!

مهمترین ابزار قدرت و موفقیت در زمانه حاضر "آگاهی" است. اگر افراد قبل از هر اقدامی جستجوی اطلاعات نمایند، و اگر صاحبان دانش و تجربه و اندیشه، احساس وظیفه کنند که تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهند، همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، جلو خسارات و شکستها را گرفته و استفاده بهتری از عمر و انرژی خود داشته باشند.

در این پیج اطلاعاتی در حوزه حقوق و روانشناسی که دارای جذابیت، و عمدتا مورد نیاز مردم است منتشر می شود. باشد که مورد رضایت و استفاده قرار گیرد.
همچنین تلاش می شود در حد امکان سوالات حقوقی عزیزان را پاسخگو باشیم. می توانید سوالات خود را در پیامرسانهای داخلی مطرح فرمایید. در اولین فرصت و در حد مقدورات پاسخ کافی ارائه خواهد شد.

تابلو اعلانات

ابراز وجود

ابراز وجود به معنی احترام گذاشتن به خود ودیگران وآگاه بودن از نیاذها و خواسته های خود  است. ابراز وجود کردن یعنی توانایی بیان خویشتتن به طور مستقیم ٬ارج نهادن به احساس و فکر خود ٬ عزت و حرمت برای خود قایل شدن و شناحت نقاط قوت ومحدودیت های خویشتن است. ابراز وجود رفتاری است  که فرد را قادر می سازد که ضمن حفظ حرمت خود ودیگران احتمال به دست آوردن نتایج مطلوب را افزایش دهد .

جنبه های ابراز وجود :

۱. تمرکز بر اهداف : باعث متمرکز شدن انرژی شما می شود . عاقلانه این است که به جای توقف در موانع ومشکلات موجود در راه رسیدن به هدف بر خود هدف متمرکز شوید . آگاهی از اهداف زندگی می تواند بسیار سازنده باشد.

۲. خود-آگاهی :خود آگاه بودن یعنی دانستن این که چه چیز شما را می آزارد ٬ در چه زمینه هایی مایلید تغییر کنید٬ و کدام جنبه از زندگی برایتان خوشایند است.برای این کار با شناخت مرزها بدانید چه هنگام بگویید نه چه هنگام بگویید بله.

۳.ساختن عزت نفس : باید آنطور که هستیدخودتان را قبول کنید . با شناخت نقص ها سعی کنیدرفعشان کنید .

۴. روراست بودن با خود : راه حود را پیدا کنید وبا صداقت آن مسیر را ادامه  دهید و منتظر تعیین تکلیف از سوی دیگران نباشید.

۵.پرورش خود: خود را همان گونه که هستید بپذیرید و از کار و تفریح خود لذت ببرید .از خود مواظبت کنید.   

تفکر مثبت

هرگز شعار خواستن توانستن است را فراموش نکنیم و بدانیم که در سایه ی سعی و تلاش به آنچه بخواهیم می رسیم.

- سعی کنیم در گفتار و برخوردهای روزانه ی خود از کلمات وجملات مثبت استفاده کنیم،مثلا در ملاقات با دیگران به جای استفاده از عبارت خسته نباشید که دارای بار منفی است والقای خستگی می کند،بگوییم خداقوت یا شاد باشید و...

-هرروز صبح که از خواب بیدار می شویم با نگاه کردن به منظره ی یک تابلوی نقاشی زیبا و یا اسم های خدا روز خود را با نشاط وخوش بینی شروع کنیم

-ازخود انتظار بیش از حد نداشته باشیم  وخود ار همه فن حریف ندانیم و از کمال گرایی مطلق خودداری کنیم.

-از انزوا و گوشه گیری که باعث ایجاد افکا منفی می شود،دوری کرده و اوقاتمان را در جمع خانواده و دوستان سپری کنیم.

-ممکن است در رختخواب افکار منفی به سراغمان بیاید ،تا خسته نشده ایم به رختخواب نرویم.

-خندیدن را فراموش نکنیم.

 


-----» سایر مطالب مرتبط «-----

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی