دکتر علیرضا متحدی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

مرد خردمند هنر پیشه را
عمر دو بایست در این روزگار
تا به یکی تجربه اندوختن
با دگری تجربه بردن به کار!

مهمترین ابزار قدرت و موفقیت در زمانه حاضر "آگاهی" است. اگر افراد قبل از هر اقدامی جستجوی اطلاعات نمایند، و اگر صاحبان دانش و تجربه و اندیشه، احساس وظیفه کنند که تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهند، همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، جلو خسارات و شکستها را گرفته و استفاده بهتری از عمر و انرژی خود داشته باشند.

در این پیج اطلاعاتی در حوزه حقوق و روانشناسی که دارای جذابیت، و عمدتا مورد نیاز مردم است منتشر می شود. باشد که مورد رضایت و استفاده قرار گیرد.
همچنین تلاش می شود در حد امکان سوالات حقوقی عزیزان را پاسخگو باشیم. می توانید سوالات خود را در پیامرسانهای داخلی مطرح فرمایید. در اولین فرصت و در حد مقدورات پاسخ کافی ارائه خواهد شد.

تابلو اعلانات


اگر شما هم قبل از ازدواج تان عشق های نامناسبی داشتید و برای فراموش کردن این عشق ها دچار مشکل شده اید این مقاله را از دست ندهید.


_ ‌دختری ۲۰ ساله‌ام. حدود ۳ سال با پسری ارتباط داشتم و علاقه ما به هم زیاد بود ولی به خاطر مشکلاتی، موفق به ازدواج نشدیم. الان ۴ ماه است با شخص دیگری ازدواج کردم، اما نمی‌توانم او را فراموش کنم. می‌ترسم که او زندگی‌ام را خراب کند. چطور فراموشش کنم.

پاسخ مشاور: اینکه اشاره کرده‌اید دوستی‌های قبل از ازدواج برای آینده زندگی‌های مشترک آسیب رسان است امیدوارم برای آگاهی جوانان، تجربه و درس عبرت خوبی باشد.با این حال  بهتر بود قبل از تصمیم به ازدواج، پرونده رابطه قبلی را کاملا می‌بستید و کنار می‌گذاشتید تا الان مجبور نباشید برای فراموش کردن او تلاش کنید. در عین حال توجه به توصیه‌های زیر به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری بگیرید.

به شوهرتان از گذشته‌تان چیزی نگویید
نگفته‌اید که شوهرتان از رابطه قبلی شما خبر دارد یا نه، اما اینکه گفته‌اید می‌ترسم زندگی‌ام را خراب کند، نشان می‌دهد که به احتمال زیاد شوهرتان از آن رابطه خبر ندارد. بنابراین و با توجه به اینکه اکنون ازدواجکرده‌اید، هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که همسرتان در جریان ارتباط نامناسب قبلیتان قرار بگیرد چون باعث کاهش اعتماد و دلسردی او به زندگی مشترک با شما خواهد شد.


امیدوارم هیچ‌گاه شوهرتان در جریان آن رابطه قرار نگیرد و مطرح کردن آن از سوی شما فقط کنجکاوی و نگرانی‌های او را زیاد خواهد کرد که به صلاح زندگی مشترکتان نخواهد بود.

توقع فراموشی مطلق نداشته باشید
توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید رابطه قبلیتان را به طور مطلق فراموش کنید، اما با اراده و تقویت اعتماد به نفس می‌توانید آن را کنترل و مدیریت کنید و با آن کنار بیایید. تا حد امکان از افرادی که مشابه شرایط قبلی شما را دارند یا شما را یاد آن روز‌ها می‌اندازند، فاصله بگیرید چون یادآوری و زنده کردن خاطرات گذشته برای شما که به اشتباه‌تان پی برده‌اید، آزار دهنده است.

راهکارهایی برای فراموشی رابطه‌های نامناسب
_  تلاش کنید تا دروازه‌های جدیدی را به روی خودتان باز کنید و در آن تمام خوبی‌ها و خوشی‌های زندگی را نظاره گر باشید.


_ همچنین زندگی خود را هدفمند کنید و برای رسیدن به اهدافتان بکوشید. فکر نکنید که تمام خوبی‌ها در وجود یک فرد جمع است چراکه نقاط قوت و ضعف انسان نسبی است و هر فردی به طور نسبی بعضی مزایا و معایب را دارد که باید کمک کرد تا نقاط قوت او تقویت شود و نقاط ضعف‌اش کاهش یابد. بنابراین با مشاهده یک نقطه ضعف از شوهرتان از زندگی ناامید نشوید و این فکر مسموم را که شاید در ازدواج با پسر اول خوشبخت‌تر می‌شدید هیچ‌گاه به ذهنتان راه ندهید.


_ در شبانه روز ساعاتی را با همسرتان به عنوان همدم و همراز به گفت‌و‌گو بنشینید و به خوشی‌ها و موفقیت‌های آینده بیندیشید و همدیگر را دلگرم و امیدوار نگه دارید.


_ همچنین سعی کنید اوقات بیکاری و بلاتکلیفی نداشته باشید بلکه طبق یک برنامه منظم حتی اوقات فراغت خود را به نحو احسن پر کنید تا به مرور با کمرنگ شدن رابطه قبلی در ذهنتان بتوانید از زندگیتان ‌‌نهایت لذت را ببرید.


_ در پایان مهم‌ترین توصیه من به شما این است که توجه داشته باشید یگانه داروی آرامبخش روح و جان یاد خداست بنابراین سعی کنید رابطه خود را با خداوند مستحکمتر کنید تا سعادتمند شوید.


-----» سایر مطالب مرتبط «-----

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی