دکتر علیرضا متحدی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

مرد خردمند هنر پیشه را
عمر دو بایست در این روزگار
تا به یکی تجربه اندوختن
با دگری تجربه بردن به کار!

مهمترین ابزار قدرت و موفقیت در زمانه حاضر "آگاهی" است. اگر افراد قبل از هر اقدامی جستجوی اطلاعات نمایند، و اگر صاحبان دانش و تجربه و اندیشه، احساس وظیفه کنند که تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهند، همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، جلو خسارات و شکستها را گرفته و استفاده بهتری از عمر و انرژی خود داشته باشند.

در این پیج اطلاعاتی در حوزه حقوق و روانشناسی که دارای جذابیت، و عمدتا مورد نیاز مردم است منتشر می شود. باشد که مورد رضایت و استفاده قرار گیرد.
همچنین تلاش می شود در حد امکان سوالات حقوقی عزیزان را پاسخگو باشیم. می توانید سوالات خود را در پیامرسانهای داخلی مطرح فرمایید. در اولین فرصت و در حد مقدورات پاسخ کافی ارائه خواهد شد.

تابلو اعلانات

خانواده همسر من در شهر دیگری زندگی می‌کنند. از سالی که ازدواج کردیم تا به حال همیشه تعطیلات عید را با آنها می‌گذرانیم. هیچ وقت نمی‌توانم برای رفتن به جایی دیگر برنامه‌ریزی کنم. به خاطر شغل همسرم که مرخصی ندارد، تنها در تعطیلات می‌تواند خانواده‌اش را ببیند و من مجبورم او را همراهی کنم. آنها بزرگ فامیل هستند و افراد زیادی به دیدنشان می‌آیند.

چند روز اول عید باید در خانه پدرشوهرم باشم و از خانواده او پذیرایی کنم؛ البته خانواده مهربان و خوبی دارد، اما من هم دلم می‌خواهد برای تعطیلاتم برنامه‌ریزی کنم. واقعا از این شرایط خسته شدم، اما همسرم با تغییر برنامه عید ما مخالف است، عید نوروز برایم عذاب‌آور شده و در بیشتر مواقع با همسرم قهر هستیم....

پاسخ مشاور: زمانی که با فردی از شهر دیگر ازدواج می‌کنید، باید بدانید برخی اتفاقات در زندگی شما طبیعی است، مانند داشتن مهمان‌هایی که چند روز می‌مانند یا مثل همین موضوعی که مطرح کردید. همسر شما فقط در تعطیلات می‌تواند خانواده خود را ببیند.

 شما ممکن است اکثر آخر هفته‌ها به دیدن خانواده خودتان بروید، اما همسرتان این امکان را ندارد. پس مجبور است که برای تعطیلات عید چنین برنامه‌ریزی‌ای داشته باشد، اما ناراحتی و دلخوری شما نتیجه‌اش نارضایتی خودتان و خراب شدن رابطه‌تان در زیباترین روزهای سال است. مطمئن باشید که قهر و ناراحتی‌تان نمی‌تواند این برنامه را کنسل کند، چون در این سال‌ها اگر قرار بود تغییری ایجاد شود، انجام شده بود. بهتر است به فکر راه‌حل دیگری باشید که هم از عیدتان لذت ببرید و هم همسرتان به حق طبیعی خود که دیدن والدینش در راه دور است، برسد.

قبل از آن‌که تعطیلات شروع شود، در یک فضای خوب و صمیمی با همسرتان گفت‌وگو کنید. حواستان باشد که جمله‌های اول شما در نتیجه‌گیری آخرتان نقش مهمی دارد. اگر طوری حرف را شروع کنید که او گمان کند باز هم غر زدن‌های همیشگی در راه است ‌به حرف‌هایتان بدون آن‌که گوش کند، همان جواب همیشگی را خواهد داد. بهتر است طوری برخورد کنید که حس نکند از رفتن به خانه پدری او ناراحت هستید. شما دوست دارید گاهی عید را در جای دیگر باشید مثلا مسافرت به شهری دیگر یا حتی در خانه خودتان، اما این را هم دوست دارید که خانواده همسرتان را ببینید و شما هم دلتنگ آنها هستید. حال باید با همسرتان برنامه‌ای برای رفت و آمد به شهر او بچینید. بر فرض می‌توانید یک سال موقع سال تحویل آنجا باشید و یک سال دو روز بعد از سال تحویل بروید.

می‌توانید برنامه یک سفر کوتاه به جایی دیگر را هم در کنار رفتن به زادگاه همسرتان طراحی کنید، اما همه اینها مستلزم این است که شما در قدم اول شرایط به وجود آمده را قبول کنید. او از خانواده‌اش دور است و تنها در این فرصت می‌تواند به دیدن آنها برود.

اگر خودتان جای او بودید، چگونه برنامه‌ریزی می‌کردید؟ سعی کنید از شرایط موجود لذت ببرید و در گام بعد با مهربانی و همراهی سعی کنید قدم به قدم تغییرات کوچکی ایجاد کنید. فراموش نکنید که شما هم دختر این خانواده هستید. اگر با قهر و دعوا همسرتان را به جای دیگری ببرید، نارضایتی قلبی او باعث می‌شود به هیچ کدامتان خوش نگذرد. کاری کنید که تعطیلات عید بی‌حاشیه و آرام سپری شود.


-----» سایر مطالب مرتبط «-----

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی