دکتر علیرضا متحدی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

مرد خردمند هنر پیشه را
عمر دو بایست در این روزگار
تا به یکی تجربه اندوختن
با دگری تجربه بردن به کار!

مهمترین ابزار قدرت و موفقیت در زمانه حاضر "آگاهی" است. اگر افراد قبل از هر اقدامی جستجوی اطلاعات نمایند، و اگر صاحبان دانش و تجربه و اندیشه، احساس وظیفه کنند که تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهند، همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، جلو خسارات و شکستها را گرفته و استفاده بهتری از عمر و انرژی خود داشته باشند.

در این پیج اطلاعاتی در حوزه حقوق و روانشناسی که دارای جذابیت، و عمدتا مورد نیاز مردم است منتشر می شود. باشد که مورد رضایت و استفاده قرار گیرد.
همچنین تلاش می شود در حد امکان سوالات حقوقی عزیزان را پاسخگو باشیم. می توانید سوالات خود را در پیامرسانهای داخلی مطرح فرمایید. در اولین فرصت و در حد مقدورات پاسخ کافی ارائه خواهد شد.

تابلو اعلانات

 تا کنون دچار فراموشی شده اید؟ 

فراموشی از جمله اختلالات ذهنی است که در کلیه سطوح سنی با شدت و ضعفی متفاوت ممکن است در افراد بروز کند.
به عنوان مثال گاهی ساعات کلاسی را فراموش میکنید، روز امتحان، جزوه دوستتان و...گاهی هم با شدت بیشتری رخ می دهد و کلیه دروسی را که با زحمت فروان به خاطر سپرده اید فراموش می کنید و به اصطلاح در یک لحظه حافظه ذهنتان ریست می شود . در کمال ناباوری مجبور به قبول شرایط هستید. گاهی اوقات حتی شنیدن کلمه آلزایمر باعث فراموشی وپاک شدن حافظه می شود.

بر طبق بررسی های انجام شده ، محققین به این نتیجه رسیدند که به دلیل طولانی بودن سالهای عمر زنان نسبت به مردان ، فراموشی در زنان بیشتر از مردان و همچنین با شدت کمتری حادث میشود. در یک مثال حافظه انسان به یک سبد تشبیه شده است که حودادث روزانه و سایر اموری که برایمان اتفاق می افتد به این سبد انتقال می یابد. نحوه دسترسی به محتویات این سبد به دو نوع مسقتیم و غیر مستقیم می باشد.  حوادثی که به صورت اختیاری در سبد حافظه ذهن انسان جای گرفته اند از طریق دسترسی غیر مستقیم و حوادثی که به صورت اجباری به این سبد راه پیدا کرده اند به صورت غیر مستقیم قابل بازیابی می باشند. 

1-انجام برخی از تکنیک ها از جمله تکنیک های meditation در سازماندهی وضعیت حافظه و به یاد آوردن و به خاطر سپردن بسیار موثر است.قندها و گلو کز ها بهترین غذای ذهن محسوب می شوند.

2-استفاده از دانه های روغنی نظیر بادام ، گردو و فندق نیز در تقویت حافظه نقش مهمی ایفا می کنند.

3- ذهن انسان نیز مانند اعضای بدن باید دارای ورزش و تمرین باشد. راکد بودن ذهن و کم شدن فرایند های کاری باعث تنبلی در به یاد آوردن و به خاطر سپردن خواهد شد. برای ورزیده شدن ذهن بسیار مطالعه کنید و بسیار بنویسید. پازلهای ذهنی را به عنوان ورزش عضله های ذهنی خود فرض کنید. 

4-تنظیم بودن فشار خون در تنظیم قوای ذهنی وتقویت حافظه بسیار موثر است. در یک تحقیق انجام شده بر روی 200 مرد و زن ، محققین به این نتیجه رسیدند  افرادی که با فشار خون بالا و نا معتدل دست و پنجه نرم می کنند ؛ با مشکلات حافظه ای بیشتری نسبت به سایر افراد روبه رو می شوند.

5-مصرف مواد غذایی و یا قرص های حاوی ویتامین  E در تقویت حافظه و بالا بردن راندمان فرایند حافظه بسیار موثر است. 

6-تنظیم بودن سطح ترشح هرمون استروژن در خون باعث تنظیم  فرایند ها و تقویت حافظه می شود. پس از سن 50 سالگی ،  استفاده از قرص های مکمل هرمون استروژن در زنان باعث کاهش بروز ریسک آلزایمر خواهد شد.

7-تنظیم بودن سطح اکسیژن خون نیز در فعالیت و کار کرد صحیح حافظه بسیار موثر است. استعمال دخانیات و ورود نیکوتین به خون ، سطح نرمال اکسیژن خون را مورد تهدید قرار داده و عملکرد فرایند ذهنی انسان را مختل می سازد.

8-افسردگی ها و گوشه گیری های روحی و روانی در کند شدن فعالیت های حافظه تاثیر منفی خواهد داشت.مصرف برخی از داروهای ضد افسردگی که باعث افزایش ساعات خواب در شبانه روز می شود نیز در بروزاین اختلال بی تاثیر نیست.


-----» سایر مطالب مرتبط «-----

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی