دکتر علیرضا متحدی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

مرد خردمند هنر پیشه را
عمر دو بایست در این روزگار
تا به یکی تجربه اندوختن
با دگری تجربه بردن به کار!

مهمترین ابزار قدرت و موفقیت در زمانه حاضر "آگاهی" است. اگر افراد قبل از هر اقدامی جستجوی اطلاعات نمایند، و اگر صاحبان دانش و تجربه و اندیشه، احساس وظیفه کنند که تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهند، همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، جلو خسارات و شکستها را گرفته و استفاده بهتری از عمر و انرژی خود داشته باشند.

در این پیج اطلاعاتی در حوزه حقوق و روانشناسی که دارای جذابیت، و عمدتا مورد نیاز مردم است منتشر می شود. باشد که مورد رضایت و استفاده قرار گیرد.
همچنین تلاش می شود در حد امکان سوالات حقوقی عزیزان را پاسخگو باشیم. می توانید سوالات خود را در پیامرسانهای داخلی مطرح فرمایید. در اولین فرصت و در حد مقدورات پاسخ کافی ارائه خواهد شد.

تابلو اعلانات


وقتی در رابطه‌ای هستید و به آن رابطه وفادار، اینکه به خیانت متهمتان کنند واقعاً ناراحت‌کننده است. باعث می‌شود احساس کنید که کار اشتباهی انجام می‌دهید درحالیکه اینطور نیست.


این می‌تواند باعث جریحه‌دار شدن احساساتتان شود. و گاهی‌اوقات، اگر کسی واقعاً قانع شود که به او خیانت می‌کنید، دیگر هر چه شما بگویید یا هر رفتاری که بکنید، نمی‌توانید متقاعدش کنید که خیانت نکرده‌اید. دوست دارید بدانید چطور باید در چنین موقعیتی رفتار کنید؟ در زیر ۸ نکته برایتان آورده‌ایم که در این زمینه کمکتان می‌کند.

سعی کنید خیلی عصبانی نشوید و حالت دفاعی نگیرید

همه ما گاهی حسود می‌شویم، پس اگر همسرتان یکبار بخاطر اتفاقی که افتاده است به شما می‌گوید که به او خیانت کرده‌اید، سعی کنید کمی او را درک کنید. اگر مدام سوال‌پیچتان می‌کند و به هیچ عنوان نمی‌تواند حرف‌هایتان را باور کند، آنوقت حق دارید که عصبانی شوید. اما اگر فقط یکبار به شما این حرف را زده است، بهتر است عصبانیتتان را کنترل کنید. همچنین نباید خیلی حالت دفاعی به خودتان بگیرید؛ گاهی‌اوقات ممکن است باعث شود طرفتان تصور کند دلیلی برای دفاع کردن از خودتان دارید.

از او سوال کنید چرا فکر می‌کند که به او خیانت کرده‌اید

چرا همسرتان شما را به خیانت متهم می‌کند؟ این اتهام از هیچ به وجود آمده است؟ آیا شما را حین کاری دستگیر کرده است؟ از او بپرسید دقیقاً چه چیز باعث شده است که چنین تصوری درمورد شما بکند؟ خیلی وقت‌ها الکی حسود می‌شویم و نادرست درمورد طرف‌مقابلمان قضاوت می‌کنیم.

با او درمورد این موضوع صحبت کنید، بعد موضوع را کنار بگذارید

اگر بار اول است که چنین اتفاقی بین شما افتاده است، با او در این مورد صحبت کنید. به او یادآور شوید که دوستش دارید، به او فکر می‌کنید و هیچ‌وقت نمی‌خواهید او را از خودتان برنجانید. بعد دیگر موضوع را تمام کنید و دیگر هیچوقت این موضوع را پیش نکشید. بعد از اینکه حرف‌هایی که خواستید را با او در میان گذاشتید، به او بگویید که دیگر در مورد این موضوع صحبت نخواهید کرد چون احساساتتان را جریحه‌دار می‌کند. اما اگر او باز هم این مسئله را به میان آورد چه؟ دیگر نیاز است که اتفاق بزرگتری بیفتد، چون اصلاً جالب نیست.

به رفتار خودتان دقت کنید

به رفتارهای چند وقت اخیرتان فکر کنید - آیا کاری کرده‌اید که باعث شده باشد همسرتان چنین احساسی پیدا کند؟ آیا با کسی، حتی بی‌منظور حرف زده‌اید یا جایی رفته‌اید؟ نمی‌خواهیم شما را به خیانت متهم کنیم، نه، ولی بعضی‌وقت‌ها ما کارهایی انجام می‌دهیم که تصورش را هم نمی‌کنیم دیگران را آزار دهد. ممکن است شما هم ناخواسته چنین رفتاری کرده باشید.

به رفتار او دقت کنید

لازم است که به رفتار همسرتان هم دقت کنید. نمی‌خواهیم به شما هشدار بدهیم اما گاهی‌اوقات یکی از نشانه‌های خیانت افراد این است که سعی می‌کنند طرف‌مقابلشان را به خیانت متهم کنند. در واقع دست پیش می‌گیرند که پس نیفتند. به نظرتان عجیب می‌آید، نه؟ این خودآگاه گناهکار اوست که باعث شده چنین رفتاری با شما داشته باشد. اما خیلی به او مشکوک نشوید، ولی اگر تصور می‌کنید که ممکن است به شما وفادار نبوده باشد، کمی تحقیق کنید.

بفهمید که نمی‌توانید او را وادار به فکر کردن کنید

بالاخره باید با این حقیقت کنار بیایید که نمی‌توانید او را وادار کنید باورتان کند. اگر دست از متهم کردن شما برنمی‌دارد، مشکل خود اوست. احتمالاً او فردی حسود و شکاک است. این تقصیر شما نیست و باید این را بفهمید که شما هیچ اشتباهی مرتکب نشده‌اید.

نگاهی دقیق به رابطه‌تان بیندازید

اگر همسرتان مدام شما را به خیانت متهم می‌کند، درست فکر کنید که در چه رابطه‌ای قرار گرفته‌اید. این می‌تواند نشانه‌های رفتارهای مالکیت‌طلبانه از جانب فردی حسود، بی‌اعتماد و سلطه‌گر است. هیچکدام از این ویژگی‌ها برای اینکه خصوصیات همسر شما باشد خوب نیست.

به تمام کردن رابطه فکر کنید

اگر همه راه حل ها را امتحان کرده اید ولی او دست از متهم کردن شما برنمی‌دارد، شاید زمان آن رسیده که در مورد رابطه تان تجدید نظر کنید. اعتماد بخش مهمی از یک رابطه است و اگر طرفتان نمی‌تواند به شما اعتماد کند، هیچوقت رابطه بین شما پیشرفت نخواهد کرد. او باید مشکلاتش را خودش حل کند و شما شایسته کسی هستید که بتواند به شما اعتماد کند.


-----» سایر مطالب مرتبط «-----

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی