دکتر علیرضا متحدی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

مرد خردمند هنر پیشه را
عمر دو بایست در این روزگار
تا به یکی تجربه اندوختن
با دگری تجربه بردن به کار!

مهمترین ابزار قدرت و موفقیت در زمانه حاضر "آگاهی" است. اگر افراد قبل از هر اقدامی جستجوی اطلاعات نمایند، و اگر صاحبان دانش و تجربه و اندیشه، احساس وظیفه کنند که تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهند، همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، جلو خسارات و شکستها را گرفته و استفاده بهتری از عمر و انرژی خود داشته باشند.

در این پیج اطلاعاتی در حوزه حقوق و روانشناسی که دارای جذابیت، و عمدتا مورد نیاز مردم است منتشر می شود. باشد که مورد رضایت و استفاده قرار گیرد.
همچنین تلاش می شود در حد امکان سوالات حقوقی عزیزان را پاسخگو باشیم. می توانید سوالات خود را در پیامرسانهای داخلی مطرح فرمایید. در اولین فرصت و در حد مقدورات پاسخ کافی ارائه خواهد شد.

تابلو اعلانات

33 ساله‌ام و ۲ فرزند دارم. ۷ سال است که ازدواج کرده‌ام. از‌‌ همان روزهای اول زندگی مشترکمان، خانمم علاقه‌ای به نظم و نظافت منزل نداشته است و حالا هم به تربیت فرزندان علاقه ندارد! بچه‌ها را من‌تر و خشک می‌کنم. این روز‌ها به طلاق فکر می‌کنم؛ تا امروز به طرفداری از او در مقابل خانواده‌ام ایستاده‌ام. اعتراف می‌کنم که از ازدواجم راضی نیستم

پاسخ مشاور‌: با توجه به اینکه گفته‌اید از روزهای اول زندگیتان این مشکل وجود داشته است به نظر می‌رسد که شما نیز به اندازه همسرتان در به وجود آمدن این شرایط نقش داشته‌اید زیرا فراگیری مهارت‌های ارتباطی و زناشویی یکی از مهم‌ترین تکالیف زوجین است و از همه مهم‌تر اینکه فرزندآوری باید زمانی انجام گیرد که زن و مرد روحیه مسئولیت پذیری و آمادگی لازم برای این کار را کسب کرده باشند و به نظر می‌رسد که شما و همسرتان قبل از کسب آمادگی لازم دارای ۲ فرزند شده‌اید. با این حال و ضمن اینکه باید بدانید که طلاق راه حل مشکل شما نیست، توجه شما را به نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود جلب می‌کنم.


مهارت‌های زندگی را فرا بگیرید

شما به هر شکلی که می‌توانید باید زمینه را برای فراگیری مهارت‌های زندگی برای همسرتان فراهم کنید و در این فرآیند دانش خودتان را نیز افزایش دهید. همچنین تدوین یک برنامه ریزی روزانه یا هفتگی و تفکیک وظایف به همراه یک برنامه ریزی اصولی و تقسیم کار در منزل، می‌تواند بخشی از بی‌مسئولیتی همسرتان را به او یادآوری کند؛ بنابراین به جای انجام وظایف همسرتان که به آن اشاره کرده‌اید، سعی کنید مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کنید و برای این کار توصیه می‌شود ضمن ترغیب همسرتان به شرکت در کارگاه‌های آموزش خانواده از یک مشاور خانواده نیز کمک بگیرید.


همچنان از همسرتان طرفداری کنید

سعی کنید در یک گفت‌و‌گوی منطقی و یک فرصت مناسب انتظارات خود را به همسرتان بگویید و از او نیز بخواهید انتظاراتش را بیان کند. شاید این رفتارهای او اعتراضی در برابر برآورده نشدن توقع‌های او از شما باشد. لطفا بدون پیشداوری این موضوع را پیگیری کنید. گفته‌اید که تا امروز از همسرتان طرفداری کرده‌اید. این را بدانید که حفظ آبرو و طرفداری زوجین از یکدیگر امری پسندیده و مثبت است منتهی توجه داشته باشید که فقط با این کار چیزی تغییر نمی‌کند و شما در عین گذشت و حمایت از همسرتان باید توجه بیشتری را معطوف اصلاح رفتار وی بکنید و برای این کار گاهی لازم است که مراتب نارضایتی خود را نیز به او اعلام کنید.


آینده فرزندانتان را مد نظر قرار دهید

توجه داشته باشید که فرزندان برای رشد فکری و جسمی صحیح و متعادل، توجه و همراهی پدر و مادر را با هم نیاز دارند و در صورتی که هر یک از والدین در این خصوص کوتاهی کند باعث احساس کمبود عاطفی در فرزندان خواهد شد. شما ۲ فرزند دارید و در تصمیم گیری‌هایتان باید آینده آن‌ها را هم مدنظر قرار دهید.


به دنبال رضایت از زندگی باشید

میزان رضایت از زندگی، نسبی است و یقینا هر زن و شوهری که در زندگی زناشویی بر اساس اصول مشترک و طبق یک برنامه ریزی هدفمند سعی کنند مشکلات پیش رو را بردارند و در صدد رفع نواقص یکدیگر باشند میزان بیشتری از این رضایت را تجربه خواهند کرد و بر همین اساس توصیه می‌کنم از همین امروز یک تصمیم جدی برای ایجاد تغییرات اساسی در روند زندگیتان بگیرید و ضمن پرهیز از باج دادن و روزمرگی و فکر کردن به جدایی، میزان رضایتمندی خود را از زندگی مشترک بالا ببرید.


-----» سایر مطالب مرتبط «-----

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی