دکتر علیرضا متحدی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

مرد خردمند هنر پیشه را
عمر دو بایست در این روزگار
تا به یکی تجربه اندوختن
با دگری تجربه بردن به کار!

مهمترین ابزار قدرت و موفقیت در زمانه حاضر "آگاهی" است. اگر افراد قبل از هر اقدامی جستجوی اطلاعات نمایند، و اگر صاحبان دانش و تجربه و اندیشه، احساس وظیفه کنند که تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهند، همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، جلو خسارات و شکستها را گرفته و استفاده بهتری از عمر و انرژی خود داشته باشند.

در این پیج اطلاعاتی در حوزه حقوق و روانشناسی که دارای جذابیت، و عمدتا مورد نیاز مردم است منتشر می شود. باشد که مورد رضایت و استفاده قرار گیرد.
همچنین تلاش می شود در حد امکان سوالات حقوقی عزیزان را پاسخگو باشیم. می توانید سوالات خود را در پیامرسانهای داخلی مطرح فرمایید. در اولین فرصت و در حد مقدورات پاسخ کافی ارائه خواهد شد.

تابلو اعلانات


پایان زندگی‌های مشترک را معمولا از مدتی قبل می‌توان با نشانه‌هایی شناخت. برخی از این نشانه‌ها را در ادامه ذکر کرده‌ایم که اگر دوست دارید در زندگی شما مجالی برای بروز نیابند، بهتر است اطلاع از آنها را از دست ندهید.


1-عدم هماهنگی هدف‌ها
 در ابتدای زندگی مشترک اکثر زوج‌های جوان در مورد اهداف زندگیشان با هم تفاهم دارند و اهداف به نسبت مشابهی دارند؛ اما در برخی از موارد و به مرور زمان نظر یکی از زوجین تغییر می‌کند و کم کم دو نفر از نظر هدفی که دارند از هم فاصله می‌گیرند. مثلا دو نفر در ابتدای زندگی توافق کرده‌اند که صاحب فرزند نشوند ولی بعد از مدتی یکی از آن‌ها نظرش عوض می‌شود و تصمیم می‌گیرد که بچه دار شود. در چنین مواردی جنگ و جدال‌ها و جر و بحث‌ها زیاد می‌شود.

این عدم توافق خود به خود بر سایر زمینه‌های زندگی مشترکتاثیر منفی می‌گذارد و دونفر را از هم دور می‌کند.


۲-نداشتن سرگرمی مشترک
 ادامه زندگی با کسی که نمی‌توانید با او ساعات خوشی را سپری کنید بسیار سخت است. اگر دو نفر احساس کنند که با هم ساعات خوشی را نمی‌گذرانند و سرگرمی‌هایشان به کلی با هم تفاوت دارد و نمی‌توانند گاهی با هم خوش باشند باید بدانند که به احتمال زیاد به پایان زندگی مشترک نزدیک می‌شوند.


۳-کاهش گذشت
 اگر احساس می‌کنید که دیگر توانایی بخشیدن اشتباهات همسرتان را ندارید کمی بیشتر در مورد رابطه‌تان فکر کنید. شاید طرف مقابل دیگر برای شما آنقدر ارزش ندارد که به خاطرش اشتباهاتش را ببخشید.


۴-جذاب نبودن
 وقتی یکی از زوجین احساس می‌کند که همسرش برای او دیگر جذابیتی ندارد باید بداند که این یکی از نشانه‌های پایان زندگی مشترک است.


۵-رفتارهای خطرناک
 حرکت به سمت کارهای زیانباری چون اعتیاد، نوشیدن الکل و قماربازی معمولا کم کم بروز می‌کند. تغییر شیوه زندگی افراد از سالم به ناسالم یکی از نشانه‌های جدایی می‌تواند باشد.


۶-از بین رفتن احترام
 اگر در ارتباط یک زوج احترام از بین برود به احتمال زیاد علاقه هم از بین می‌رود و شیرازه زندگی از هم می‌پاشد.


۷-بی‌توجهی عاطفی
 اگر یکی از زوجین احساس کند که نیازهای عاطفی و روحی‌اش در زندگی مشترک مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد این نشانه خوبی نیست و می‌تواند مقدمه‌ای برای طوفان باشد.


-----» سایر مطالب مرتبط «-----

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی