دکتر علیرضا متحدی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

مرد خردمند هنر پیشه را
عمر دو بایست در این روزگار
تا به یکی تجربه اندوختن
با دگری تجربه بردن به کار!

مهمترین ابزار قدرت و موفقیت در زمانه حاضر "آگاهی" است. اگر افراد قبل از هر اقدامی جستجوی اطلاعات نمایند، و اگر صاحبان دانش و تجربه و اندیشه، احساس وظیفه کنند که تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهند، همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، جلو خسارات و شکستها را گرفته و استفاده بهتری از عمر و انرژی خود داشته باشند.

در این پیج اطلاعاتی در حوزه حقوق و روانشناسی که دارای جذابیت، و عمدتا مورد نیاز مردم است منتشر می شود. باشد که مورد رضایت و استفاده قرار گیرد.
همچنین تلاش می شود در حد امکان سوالات حقوقی عزیزان را پاسخگو باشیم. می توانید سوالات خود را در پیامرسانهای داخلی مطرح فرمایید. در اولین فرصت و در حد مقدورات پاسخ کافی ارائه خواهد شد.

تابلو اعلانات

خانمی هستم که با مردی متاهل ازدواج کردم. من و زن اول همسرم، در یک خانه زندگی می‌کنیم. مشکلات زیادی داریم. همسرم هم آدمی نیست که خانه ما را جدا کند. چه کنیم؟

پاسخ مشاور: با توجه به اینکه شما فقط گفته‌اید که مشکل زیاد دارید و هیچ اشاره‌ای به این مشکلات نکرده‌اید، امکان ارائه راهکارهای موردی و دقیق وجود ندارد. اگر همسرتان برای جدا کردن محل زندگی شما تمکن مالی دارد، می‌توانید با در نظر گرفتن همه جوانب و از طریق مذاکرات منطقی از وی بخواهید این کار را بکند، ولی اگر این امکان از لحاظ مالی برایش وجود ندارد، مطرح کردن این درخواست صحیح نیست. با این حال، در ادامه مطلب به صورت کلی نکاتی را برای کاهش مشکلات شما مطرح می‌کنم.

یکی از مهم‌ترین عواملی که در بهبود روابط بین فردی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، در نظر گرفتن ملاحظات اخلاقی و حفظ احترام طرفین است؛ بنابراین در هر خانواده‌ای که حریم بین اعضا محترم شمرده شود، مشکلات ارتباطی کمتری وجود خواهد داشت و این مسئله درباره شما از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا حضور شما و همسر اول شوهرتان در یک محل باعث شده است که با یک رابطه چند سویه مواجه باشید.


به نظر می‌رسد که سن شما از زن اول شوهرتان کمتر است و اشاره‌ای هم به داشتن یا نداشتن فرزند نکرده‌اید ولی لازم است که از یک طرف در حفظ احترام و جایگاه همسر اول شوهرتان و از طرف دیگر در رعایت احترام به شوهرتان بکوشید و هیچ‌گاه در صورت عصبانیت، برای تسویه حساب یا تلافی کردن امور از بی‌احترامی استفاده نکنید.

مقایسه نکنید

همان طور که می‌دانید تفاوت‌های فردی در همه انسان‌ها وجود دارد و همین امر باعث می‌شود که دیدگاه‌ها، نظرات و رفتارهای انسان‌ها با هم فرق کند و از طرفی قرار نیست که همه افراد یا حتی همه اعضای یک خانواده مانند هم بیندیشند یا مثل هم رفتار کنند؛ بنابراین اگر می‌خواهید در روابط خود با دیگران دچار مشکل نشوید هیچ‌گاه خود را با دیگران مقایسه نکنید و به دنبال یکسان سازی در خرید‌ها، مسافرت‌ها، مهمانی‌ها و... با همسر اول شوهرتان نباشید.

به هرحال هر کسی تصورات زیبا و جالبی از خودش در ذهن دارد و گاهی نیز ممکن است خود را در بعضی زمینه‌ها برجسته‌تر از دیگران بداند و به همین دلیل سطح انتظارات خود از دیگران را بالا ببرد و به دنبال کسب امتیازات ویژه از آن‌ها باشد که در این صورت اگر دیگران مانند او فکر نکنند، زمینه سرخوردگی و رفتارهای ضد اجتماعی در وی فراهم خواهد شد؛ بنابراین خودتان را نسبت به شریک اول شوهرتان بر‌تر ندانید تا دچار توهم زیاده خواهی نشوید.


به تعادل همه جانبه فکر کنید

اگر شما و همسر اول شوهرتان هر کدام بخواهید مدیریت شوهر و خانواده را به عهده بگیرید، قطعا یک کشمکش ویرانگر در درون خانواده ایجاد خواهد شد؛ بنابراین بهتر است به برقراری آرامش در محیط خانواده کمک و از برهم خوردن تعادل فکری شوهرتان جلوگیری کنید؛ زیرا در صورتی که آرامش روانی وی سلب شود بدون تردید آسیب‌های ناشی از سوء مدیریت وی دامنگیر همه اعضای خانواده خواهد شد و تا زمانی که در زمینه‌های فکری، عاطفی، اقتصادی و... به تعادل نسبی دست پیدا نکنید همین وضعیت آشفتگی و مشکلات در زندگیتان وجود خواهد داشت.

در پایان توصیه می‌کنم از مبادرت به کاری که انجام آن را از سوی دیگران نادرست می‌دانید، بپرهیزید و رفتاری را که نمی‌خواهید با شما داشته باشند، با دیگران نکنید.


-----» سایر مطالب مرتبط «-----

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی