دکتر علیرضا متحدی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

مرد خردمند هنر پیشه را
عمر دو بایست در این روزگار
تا به یکی تجربه اندوختن
با دگری تجربه بردن به کار!

مهمترین ابزار قدرت و موفقیت در زمانه حاضر "آگاهی" است. اگر افراد قبل از هر اقدامی جستجوی اطلاعات نمایند، و اگر صاحبان دانش و تجربه و اندیشه، احساس وظیفه کنند که تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهند، همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، جلو خسارات و شکستها را گرفته و استفاده بهتری از عمر و انرژی خود داشته باشند.

در این پیج اطلاعاتی در حوزه حقوق و روانشناسی که دارای جذابیت، و عمدتا مورد نیاز مردم است منتشر می شود. باشد که مورد رضایت و استفاده قرار گیرد.
همچنین تلاش می شود در حد امکان سوالات حقوقی عزیزان را پاسخگو باشیم. می توانید سوالات خود را در پیامرسانهای داخلی مطرح فرمایید. در اولین فرصت و در حد مقدورات پاسخ کافی ارائه خواهد شد.

تابلو اعلانات

دکتر علیرضا متحدی مشاور خانواده می‌گوید حرکات چشم نشان می‌دهد که به چه کسی به چشم شریک و معشوق آینده نگاه می‌کنید و چه کسی بعنوان شریک جنسی، نظرتان را گرفته است.

وی می افزاید: «با اینکه در حال حاضر از نظر علمی درباره عشق در نگاه اول و اینکه افراد چگونه عاشق می‌شوند خیلی کم می‌دانیم، اما یک تحقیق سرنخ هایی را به دست می‌دهد که، نگاه می‌تواند عشق را از کشش جنسی متمایز کند.»

تحقیقات نشان داده است که عشق و میل جنسی نقاط مختلفی را در مغز فعال می‌کنند.

اما در تحقیق مورد اشاره محققان می‌خواستند عشق رمانتیک و شهوت جنسی را با الگوهای بصری از هم متمایز کنند، دو احساسی که تمیز دادن آنها از یکدیگر دشوار است، دست‌کم برای دیگران.

برای این تحقیق به دانشجویان دانشگاه تعدادی عکس سیاه و سفید زوج‌های غیر همجنس را که در حال معاشرت با یکدیگر بودند یا مستقیماً به دوربین نگاه می‌کردند روی صفحه کامپیوتر نشان دادند و از آنها خواستند با در سریع‌ترین زمان ممکن بگویند استنباطشان از عکس‌ها، عشقرمانتیک است یا کشش جنسی. در هیچیک از عکس‌ها برهنگی یا محرک جنسی وجود نداشت.

تحلیل داده‌ها نشان داد در نگاه عاشقانه چشم روی صورت متمرکز و ثابت می‌ماند اما در نگاه شهوانی چشم، از صورت به سمت دیگر اعضای بدن حرکت می‌کند و روی بدن ثابت می‌شود.

دکتر متحدی می‌گوید این بررسی نشان می‌دهد کشش جنسی تا حدی محصول تجربیات صرفاً حسی (sensory) است اما عشق انعکاس انتزاعی‌تر این احساسات است.

محققان می‌گویند ممکن است در آینده از بررسی حرکات چشم برای بررسی‌ها و درمان‌های روانشناختی و روانپزشکی استفاده شود، برای این که بتوان تشخیص داد عواطف و احساساتی که فرد گزارش می‌کند عشقرمانتیک است یا کشش جنسی.

نتیجه این تحقیق بخصوص برای آنها که برای اولین بار با کسی قرار ملاقات دارند و می‌خواهند از احساس واقعی او سر در بیاورند جالب است؛ اما می‌شود حدس زد که کار بزودی از این هم راحت‌تر شود و اپلیکیشن آن به بازار بیاید.

برخی‌ها می‌گویند با یک نگاه نمی‌توان عاشق کسی شد اما اشتباه می‌کنند. گرچه هر چه افراد بیشتر با هم آشنا می‌شوند، عشق‌شان به هم بیشتر می‌شود اما از نظر علمی با همان نگاه اول است که عشقدر مغز شکل می‌گیرد.

طبق مقاله‌ای که در ساینس دیلی منتشر شده است مغز خیلی سریع به احساسات عاشقانه عکس‌العمل نشان می‌دهد و تنها 2/0 ثانیه طول می‌کشد تا یک فرد عاشق شود. عاشق شدن احساسی بسیار پیچیده است و 12 نقطه از مغز در روند بروز این احساس با ترشح هورمون‌های مختلف از جمله دوپامین، اکسیتوسین و آدرنالین دخالت دارند.

براساس نوع عاشق شدن ما یکی از این مناطق نقش پررنگ‌تری ایفا می‌کند. به این معنی که فعالیت مغز وقتی مادری به فرزندشعشقمی‌ورزد یا وقتی زن به همسرش یکسان نیست. این کشف جدید می‌تواند به متخصصان کمک کند تا برای افرادی که دچار مشکلات احساسی هستند درمان‌های تازه‌ای بیابند.


-----» سایر مطالب مرتبط «-----

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی