دکتر علیرضا متحدی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

مرد خردمند هنر پیشه را
عمر دو بایست در این روزگار
تا به یکی تجربه اندوختن
با دگری تجربه بردن به کار!

مهمترین ابزار قدرت و موفقیت در زمانه حاضر "آگاهی" است. اگر افراد قبل از هر اقدامی جستجوی اطلاعات نمایند، و اگر صاحبان دانش و تجربه و اندیشه، احساس وظیفه کنند که تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهند، همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، جلو خسارات و شکستها را گرفته و استفاده بهتری از عمر و انرژی خود داشته باشند.

در این پیج اطلاعاتی در حوزه حقوق و روانشناسی که دارای جذابیت، و عمدتا مورد نیاز مردم است منتشر می شود. باشد که مورد رضایت و استفاده قرار گیرد.
همچنین تلاش می شود در حد امکان سوالات حقوقی عزیزان را پاسخگو باشیم. می توانید سوالات خود را در پیامرسانهای داخلی مطرح فرمایید. در اولین فرصت و در حد مقدورات پاسخ کافی ارائه خواهد شد.

تابلو اعلانات

در ادامه نمونه‌ای از سند رسمی ازدواج در قالب یک فایل PDF ارائه می شود. در این سند نکات بسیار پر اهمیتی وجود دارد. خصوصاً ضروری است که مردان از قبل راجع به این سند و محتویات آن اطلاعات کامل داشته باشند. البته شاید بهتر باشد که چیزی ندانند. چون اگر بدانند دیگر آنها را امضاء نخواهند کرد.

به هر صورت معمولاً زوجین هنگام ازدواج از محتویات این سند آگاه نیستند. زیرا هنگامی در اختیار آنها قرار می‌گیرد که در مراسم عقد و در حضور مهمانان هستند و دفتردار از آنها می‌خواهد هر جایی را که نشان می‌دهد امضاءکنند. و زوجین نیز بی درنگ و با لبخند امضاء می‌کنند. مندرجات سند را مطالعه کنید تا بهتر درک کنید غافلگیری و بی خبر نگه داشتن طرف مربوطه تا چه حد مفید است.

این در حالی است که زوجین می‌توانند و این اختیار را دارند که هیچکدام از بخش ها را امضاء ننمایند. و اگر کمی آگاهی داشته باشند می‌توانند بجای آنها شروط بسیار مناسب‌تری را قید کنند.

شروط ضمن عقد مندرج در سند به گونه‌ای تدوین شده‌اند که برای مرد کمرشکن هستند و چندان برای زوجه نیز مفید نیستند. راجع به شروط ضمن عقد می‌توان بحث کرد و نکات بسیار مثبت‌تر، اجرایی‌تر، و عادلانه‌تری را تدوین نمود. توصیه می کنیم در این خصوص حتماً با یک مشاور مشورت نمایید.

دانلود نمونه سند نکاحیه

نظرات  (۱)

با سلام اینطور که شما مرقوم فرمودید اشکالاتی در مورد عقد نکاح برای زوج وجود دارد که طرفین از آنها بیخبر هستند و با امضای زوج خطراتی دارد ولی نگفید آنها چی هستند لطفا ما را راهنمایی بفرمایید ممنون میشویم

پاسخ:
سلام. در سند ازدواج دوازده شرط وجود دارد که همگی مزایایی برای خانم در نظر می گیرند. یکی نصف کردن اموال شوهر هنگام جدایی، و بقیه مواردی است که خانم حق طلاق پیدا می کند. امضاء آنها به هر حال تعهداتی هستند که شوهر را ملزم می کند. امضای آنها بر اساس توافق و آگاهی و مذاکره قبلی مشکلی ندارد. اما بدون آگاهی امضا کردن باعث غافلگیری و پشیمانی خواهد شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی