دکتر علیرضا متحدی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

مرد خردمند هنر پیشه را
عمر دو بایست در این روزگار
تا به یکی تجربه اندوختن
با دگری تجربه بردن به کار!

مهمترین ابزار قدرت و موفقیت در زمانه حاضر "آگاهی" است. اگر افراد قبل از هر اقدامی جستجوی اطلاعات نمایند، و اگر صاحبان دانش و تجربه و اندیشه، احساس وظیفه کنند که تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهند، همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، جلو خسارات و شکستها را گرفته و استفاده بهتری از عمر و انرژی خود داشته باشند.

در این پیج اطلاعاتی در حوزه حقوق و روانشناسی که دارای جذابیت، و عمدتا مورد نیاز مردم است منتشر می شود. باشد که مورد رضایت و استفاده قرار گیرد.
همچنین تلاش می شود در حد امکان سوالات حقوقی عزیزان را پاسخگو باشیم. می توانید سوالات خود را در پیامرسانهای داخلی مطرح فرمایید. در اولین فرصت و در حد مقدورات پاسخ کافی ارائه خواهد شد.

تابلو اعلانات

با سلام

خواهر من تقریبا مسن است و همسر ایشان هم نزدیک 73 سال دارند. مدتی است شوهر ایشان بهانه گیری می کند و می گوید که تو توجه زیادی به بچه ها داری و همین رابطه آنها را سرد کرده است. الان بیشتر از 8 ماه است که با هم حرف نمی زنند. خرجی خانه را می دهد ولی خواهرم آب مروارید دارد و نیاز به جراحی پیدا کرده است ولی همسرشان می گوید برو از بچه هایت بگیر. با توجه به سنشان وساطت نیز جواب نمی دهد. لطفاً راهنمایی بفرمایید.

نظرات  (۱)

۱۳ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۲۹ دکتر متحدی
با سلام و تشکر بابت مراجعه به سایت و طرح سؤال
به صورت طبیعی و در طی مراحل رشدی، انسان ها در دوران کهولت نقش حفاظت و مراقبت از ساختار معنوی و فرهنگ و آداب خانوادگی را بر عهده می گیرند. در این دوران افراد مسن به شدت علاقمندند و نیاز دارند که نقش سرپرستی و راهنما را برای اعضای خانواده بر عهده داشته باشند و همسر و فرزندان به ریاست و تجربه و حضور پررنگ وی احترام بگذارند.
البته ممکن است جوان تر ها از نظر توانایی برتر از والدین مسن خود باشند ولی از لحاظ تشریفاتی به شدت لازم است که نقش بزرگی و صاحب تجربه بودن ایشان حفظ شود و احترامشان در همه حال حفظ گردد.
اگر اینگونه نباشد بزرگترها عکس العمل های به شدت منفی نشان داده و موجب آزار خود و سایرین می شوند. ضمناً سلامتی جسمی و روانی آنها نیز به خطر می افتد.
با حفظ احترام ایشان و طرف مشورت قرار دادنشان معمولاً رفتارهای سازنده تری را در پیش خواهند گرفت.
اما در خصوص هزینه های درمان:
اگر واقعاً درمان ضروری است و به هیچ وجه امکان دریافت هزینه ها از همسر به روش های دیگر نیست، هرچند توصیه نمی شود ولی به عنوان حق قانونی به ابزار زیر اشاره می شود:
هزینه درمان مانند مسکن و خوراک و پوشاک جزء نفقه زن می باشد. این نفقه را حتی می توان از مستثنیات دین نیز برداشت کرد.حتی می شود با اخذ اجازه استقراض از دادگاه، از دیگران قرض گرفت و سپس فرد قرض دهنده از شوهر مطالبه نماید. بنابراین می توانند از طریق دادگاه هزینه های درمان را به عنوان نفقه مطالبه نموده و از موجودی بانک یا سایر دارایی های همسر برداشت نمود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی