دکتر علیرضا متحدی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

مرد خردمند هنر پیشه را
عمر دو بایست در این روزگار
تا به یکی تجربه اندوختن
با دگری تجربه بردن به کار!

مهمترین ابزار قدرت و موفقیت در زمانه حاضر "آگاهی" است. اگر افراد قبل از هر اقدامی جستجوی اطلاعات نمایند، و اگر صاحبان دانش و تجربه و اندیشه، احساس وظیفه کنند که تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهند، همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، جلو خسارات و شکستها را گرفته و استفاده بهتری از عمر و انرژی خود داشته باشند.

در این پیج اطلاعاتی در حوزه حقوق و روانشناسی که دارای جذابیت، و عمدتا مورد نیاز مردم است منتشر می شود. باشد که مورد رضایت و استفاده قرار گیرد.
همچنین تلاش می شود در حد امکان سوالات حقوقی عزیزان را پاسخگو باشیم. می توانید سوالات خود را در پیامرسانهای داخلی مطرح فرمایید. در اولین فرصت و در حد مقدورات پاسخ کافی ارائه خواهد شد.

تابلو اعلانات

سوال از : aidin

.

باسلام میخواستم ببینم در ازدواج موقتی که منجربه بچه دار شدن شده و زوجه حاضر به ثبت ازدواج موقت نشده ومدعی که باید شوهر رسما اسمش در شناسنامش وارد کنه وهمچنین بچه رو نمیذاره شوهر ببینه چه راهکار قانونی برا مرد هست و حکم دادگاه درمورد عدم ثبت ازدواج موقت باوجود تلاش مرد وامتناع زن در مورد مرد  در صورت شکایت شوهر برای گرفتن بچه چیست؟

نظرات  (۳)

در مورد فرزند هم حضانت تا هفت سالگی با خانم است.
اما شما حق ملاقات با اون رو دارید.
باید به دادگاه مراجعه کنید و درخواست تعیین زمان و ملاقات کنید. دادگاه معمولاً آخر هفته وقت برای ملاقات شما با فرزند تعیین می کنه و اگه خانم مانع ملاقات بشه تا زمان رفع ممانعت حبس میشه.
خانم شما که میگه اسمش تو شناسنامه شما ثبت بشه، منظورش عقد دائمه.
عقد شما از نوع موقت هستش و عقد موقت تو شناسنامه ثبت نمیشه. اگه میخواید ازدواجتون دائم بشه، باید باقی مدتش رو ببخشید و سپس مجددا ازدواج دائم کنید.
البته اگه این ازدواج دومتون باشه احتمالا ، کار به اینراحتی نیست و باید قبلش از دادگاه اجازه ازدواج دائم دوم بگیرید.
۱۷ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۵۸ دکتر متحدی
با سلام.
بر اساس قانون حمایت خانواده مصوب 1391:

ماده۲۱ـ نکاح موقت تابع موازین شرعی و مقررات قانون مدنی است و ثبت آن در موارد زیر الزامی است:

۱ـ باردارشدن زوجه

۲ـ توافق طرفین

۳ـ شرط ضمن عقد

بنابر این چون شما بچه دار شده اید حتما باید ازدواج موقت خود را ثبت نمایید در غیر این صورت مرتکب جرم شده اید و مجازات می شوید:

ماده 49 قانون حمایت خانواده:

چنانچه مردی بدون ثبت در دفاتر رسمی به ازدواج دائم، طلاق یا فسخ نکاح اقدام یا پس از رجوع تا یک ماه از ثبت آن خودداری یا در مواردی که ثبت نکاح موقت الزامی است از ثبت آن امتناع کند، ضمن الزام به ثبت واقعه به پرداخت جزای نقدی درجه پنج و یا حبس تعزیری درجه هفت محکوم می‌شود.

.
حال اگر خانم شما راضی به ثبت ازدواج موقت نمی شود شما باید دادخواستی به دادگاه خانواده بدهید مبنی بر الزام ثبت ازدواج.
پس از ثبت واقعه ازدواج موقت طبیعتا برای فرزندتان نیز می توانید شناسنامه گرفته و نام او را در شناسنامه والدین ثبت نمایید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی