دکتر علیرضا متحدی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

مرد خردمند هنر پیشه را
عمر دو بایست در این روزگار
تا به یکی تجربه اندوختن
با دگری تجربه بردن به کار!

مهمترین ابزار قدرت و موفقیت در زمانه حاضر "آگاهی" است. اگر افراد قبل از هر اقدامی جستجوی اطلاعات نمایند، و اگر صاحبان دانش و تجربه و اندیشه، احساس وظیفه کنند که تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهند، همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، جلو خسارات و شکستها را گرفته و استفاده بهتری از عمر و انرژی خود داشته باشند.

در این پیج اطلاعاتی در حوزه حقوق و روانشناسی که دارای جذابیت، و عمدتا مورد نیاز مردم است منتشر می شود. باشد که مورد رضایت و استفاده قرار گیرد.
همچنین تلاش می شود در حد امکان سوالات حقوقی عزیزان را پاسخگو باشیم. می توانید سوالات خود را در پیامرسانهای داخلی مطرح فرمایید. در اولین فرصت و در حد مقدورات پاسخ کافی ارائه خواهد شد.

تابلو اعلانات

سؤال کننده: مبینا

.

سلام

مشکلی با خانواده پیدا کرده ام درباره خواستگارم. لطفا راهنمایی ام کنید.
من یک خواستگار داشتم که خانواده هم با ازدواج ما موافقت داشتند. مدتی فاصله افتاد ومن درسم تموم شده و سر کار رفتم. اما حالا پدرم مخالفت میکنن و میگن این آقا لر هستن و من دختر به لرها نمیدهم. البته این بهانه است و چون من شغل و تحصیلات دارم ما رو مناسب هم نمیدونن. اما من ایشون رو دوست دارم. هرکس هم واسطه شده فایده نداشته. حالا من چیکار میتونم بکنم؟ متشکرم.

نظرات  (۱)

۲۱ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۹ دکتر متحدی
با سلام
به صورت کلی نکته ای را به شما متذکر میشوم. در ازدواج و ارتباط با جنس مخالف انسانها به شدت تحت تأثیر احساسات و غرایز خود قرار گرفته و معمولا توانایی تصمیم گیری و رفتار منطقی و همراه با آینده نگری را از دست می دهند. بنابراین بسیار لازم است که در این خصوص از مشورت، همفکری، و همراهی خانواده خود استفاده نمایید. ایشان بدون احساسات و وابستگی عاطفی، می توانند معقول و منطقی تصمیم بگیرند و این برای زندگی آینده شما بسیار مفید خواهد بود.
2- در ادامه زندگی مشترک خانواده طرفین نقش بسیار برجسته ای دارند. حمایت آنها برای شما و فرزندانتان در آینده لازم و ضروری خواهد بود. لذا سعی نمایید به نحوی ایشان را راضی به ازدواجتان نمایید.
3- اگر واقعاً به ازدواج اصرار دارید و خانواده راضی نمی شوند سعی نمایید از راهنمایی و مداخله بزرگان فامیل، کسانی که بر خانواده نفوذ دارند، و یا مشاوران خانواده استفاده نمایید.
4- شما برای ازدواج ضرورتاً نیاز به رضایت پدرتان دارید. اگر راضی نشد می توانید رضایت پدربزرگ پدریتان را برای ازدواج بگیرید.
5- اگر بنا بر دلایل خاص خودتان شدیداً مایل به ازدواج با خواستگارتان هستید و مخالفت پدرتان مانع آن می شود. می توانید به دادگاه مراجعه نمایید و با معرفی کامل مردی که قصد ازدواج با او را دارید درخواست اجازه ازدواج نمایید. قاضی پدرتان را دعوت خواهد کرد و سخنان شما و پدرتان و احتمالا خواستگارتان را خواهد شنید و اگر ازدواج را به صلاح شما بداند اجازه ازدواج خواهد داد.
موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی