دکتر علیرضا متحدی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

مرد خردمند هنر پیشه را
عمر دو بایست در این روزگار
تا به یکی تجربه اندوختن
با دگری تجربه بردن به کار!

مهمترین ابزار قدرت و موفقیت در زمانه حاضر "آگاهی" است. اگر افراد قبل از هر اقدامی جستجوی اطلاعات نمایند، و اگر صاحبان دانش و تجربه و اندیشه، احساس وظیفه کنند که تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهند، همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، جلو خسارات و شکستها را گرفته و استفاده بهتری از عمر و انرژی خود داشته باشند.

در این پیج اطلاعاتی در حوزه حقوق و روانشناسی که دارای جذابیت، و عمدتا مورد نیاز مردم است منتشر می شود. باشد که مورد رضایت و استفاده قرار گیرد.
همچنین تلاش می شود در حد امکان سوالات حقوقی عزیزان را پاسخگو باشیم. می توانید سوالات خود را در پیامرسانهای داخلی مطرح فرمایید. در اولین فرصت و در حد مقدورات پاسخ کافی ارائه خواهد شد.

تابلو اعلانات

سؤال کننده: رزیتا مسلمی

.

سلام. من دانشجو هستم و دو ترم رو هم گذروندم. الان نامزدم به شدت با تحصیلم مخالفت می کنه و میگه لازم نیست ادامه تحصیل بدی. به نظرتون به حرفش گوش بدم و درسم رو ول کنم؟ آیا در آینده پشیمان نخواهم شد؟
متشکرم.

نظرات  (۲)

۲۱ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۲۶ دکتر متحدی
نکته ای عمومی تر و بسیار مهم در خصوص تحصیل و اشتغال خانم ها وجود دارد:

 ماده ۱۱۱۷ قانون مدنی:

شوهر می‌تواند زن خود را از حرفه یا صنعتی که منافی مصالح خانوادگی یا حیثیات خود یا زن باشد منع کند.

در مورد تحصیل نیز همینگونه است.

اگر اختلافات جدی خانوادگی بوجود آید معمولا مردان از همین اختیار قانونی برای تعیین مسکن، منع تحصیل، و منع اشتغال برای تحت فشار قرار دادن خانم ها استفاده می کنند. همانگونه که خانم ها از مهریه و نفقه برای فشار وارد نمودن به آقایان استفاده می کنند.

از آنجا که در حال حاضر اکثر خانم ها تحصیل کرده و شاغل هستند، برای آنکه مشکلی از این بابت برایشان بوجود نیاید توصیه می کنیم هنگام ازدواج با شوهر خود شرط نمایند که حق تحصیل و حق اشتغال داشته باشند.

شروط ضمن عقد مسئله بسیار مهمی در ازدواج است که متأسفانه اکثر زوجهای جوان و خانواده های ایشان نسبت به آن بی اطلاع هستند و بعدها برای بسیاری مشکل ساز خواهد شد.

هنگام ازدواج در این خصوص با یک مشاور خبره حتماً مشورت فرمایید.

سرعنوان بعضی از شروط ضمن عقد در بنر سمت چپ همین صفحه آمده است.

البته به تجربه ثابت شده است که زوجین جوان چنان غرق در احساسات و آرزوهای خوشایند هستند که کمی بعدتر و اختلافات احتمالی و پیش بینی هایی برای آینده را در نظر نمی گیرند. و این دردسرهای عظیمی را پیش خواهد آورد.


۲۱ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۱۵ دکتر متحدی
سلام.
در زندگی هر انسانی مراحلی وجود دارد که نیاز به تصمیم گیری بسیار مهم و سرنوشت ساز است. ازدواج و تحصیل و انتخاب شغل مهمترین تصمیم گیری های انسان هستند که آینده افراد را شکل می دهند.
انسانهای موفق در تصمیم گیری های خود دیدگاه انتقادی دارند و همیشه حالت بدبینانه تصمیمات خود را نیز در نظر می گیرند.
شوهر این اختیار را دارد که مانع تحصیل و حتی اشتغال همسر خود شود (در پاسخ بعدی به آن اشاره مفصل تر خواهم کرد) اما شما در مرحله ازدواج نیستید. هنوز خانواده ای تشکیل نشده است که شما بخواهید برای تداوم آن و منافع مهم تر خانوادگی هزینه ای بپردازید. نامزد یا خواستگار هیچگونه تعهد، مسئولیت، یا اختیاری در مقابل شما ندارند. شما نیز متقابلاً همین طور. بنابراین تا زمانی که شما رسماً به عقد ازدواج یکدیگر در نیامده اید و تعهد شرعی و قانونی متقابل ایجاد نشده است هیچگونه تغییری در برنامه های زندگی خود ندهید. یک درصد احتمال بدهیدکه نامزدی شما به سرانجام نرسد!!!!
به نظر بنده فعلاً به تحصیل خود ادامه دهید. بعداً در هنگام عقد با یکدیگر گفتگو کنید، از نظر مشاور نیز استفاده کنید و یک تصمیم قطعی بگیرید و نسبت به آن متعهد باشید.
ضمناً این را نیز در نظر داشته باشید که تحصیل صرفاً گرفتن مدرک نیست. افزایش اطلاعات، دانش، فهم اجتماعی، و ... نیز در تحصیلات دانشگاهی مهم هستند. هر چند شما در واحدهایی که پاس نمایید ضرر نکرده اید. شما در هر زمان قادر خواهید بود در فرصت های بدست آمده واحدهای باقیمانده را گذرانده و مدرک خود را بگیرید.
موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی