دکتر علیرضا متحدی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

مرد خردمند هنر پیشه را
عمر دو بایست در این روزگار
تا به یکی تجربه اندوختن
با دگری تجربه بردن به کار!

مهمترین ابزار قدرت و موفقیت در زمانه حاضر "آگاهی" است. اگر افراد قبل از هر اقدامی جستجوی اطلاعات نمایند، و اگر صاحبان دانش و تجربه و اندیشه، احساس وظیفه کنند که تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهند، همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، جلو خسارات و شکستها را گرفته و استفاده بهتری از عمر و انرژی خود داشته باشند.

در این پیج اطلاعاتی در حوزه حقوق و روانشناسی که دارای جذابیت، و عمدتا مورد نیاز مردم است منتشر می شود. باشد که مورد رضایت و استفاده قرار گیرد.
همچنین تلاش می شود در حد امکان سوالات حقوقی عزیزان را پاسخگو باشیم. می توانید سوالات خود را در پیامرسانهای داخلی مطرح فرمایید. در اولین فرصت و در حد مقدورات پاسخ کافی ارائه خواهد شد.

تابلو اعلانات

سؤال کننده: مونا اردستانی

.

سلام. ممنون میشم اگه به سوالم جواب بدین. من دارم ازدواج میکنم. چند وقت دیگه عقدم هستش. به عنوان مشاوره ازدواج چه چیزهایی رو باید توجه کنم. ممنونم.

نظرات  (۱)

۲۲ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۱۱ دکتر متحدی
با سلام و ضمن عرض تبریک و آرزوی خوشبختی برای شما.
از آنجا که در فرایند ازدواج معمولا خانواده ها تأثیر مستقیم دارند و خود زوجین نیز مدتها با یکدیگر معاشرت می نمایند و طرفین و خانواده هایشان با یکدیگر آشنا می شوند، و علاوه بر آن تحقیقاتی نیز از محل سکونت و کار طرفین انجام شده، و سپس موافقت با ازدواج اعلام می شود. بنابراین تا آن حد که امکانش هست نگرانی از وضعیت فعلی طرفین وجود ندارد.
در مشاوره ازدواج نیز توصیه به ازدواج نکردن نمی شود.
لیکن چند نکته را که نسبتاً پر اهمیت هستند باید رعایت نمود:
1- ازدواج مهم ترین تصمیم در طول زندگی هر انسانی است. این تصمیم مهم را بر اساس علایق، احساسات، و وابستگی ها و ملاکهای غیر واقع بینانه اتخاذ نکنید.
2- در ازدواج دیدگاهی انتقادی داشته باشید. یعنی فکر کنید که اگر این مسئله درست پیش نرفت و به میل من نبود، چه خواهم کرد.
3- شما قبل از ازدواج به طور کامل نخواهید توانست ویژگی های شخصیتی همسرتان را بشناسید. می توانید به یک مشاور خبره مراجعه نمایید تا با استفاده از آزمونهای شخصیت، فاکتورها و عوامل شخصیتی زوجین را مشخص نموده و نیاز به آزمون و خطا در زندگی مشترک کمتر شود.
4- ازدواج پیوند بسیار محکمی است و راه بازگشت از آن اگرچه غیرممکن نیست ولی بسیار دشوار و پر هزینه است، و تمام ابعاد زندگی شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. لذا همچون سایر قراردادها در آن دقت بسیار زیادی نمایید.
5- بسیار محتمل است که نامزد شما بیماری یا ویژگی های نامطلوبی داشته باشد که فعلا از شما پنهان می کند. مانند صرع، وسواس، بیماری های روانی، افسردگی، بیماری قلبی، بدشکلی بدن، اعتیاد، سوءسابقه، و ...
6- قراردادی بنویسید و در آن قید نمایید که زوجین چنین معایبی ندارند.
7- زوجین در قبل ازدواج خود را دارای کمالاتی مانند تحصیلات، شغل خاص، درآمد، املاک، و ... معرفی می نمایند. و این ملاکها موجب ازدواج می شوند. در قراردادی که می نویسید صفات کمال زوجین را نیز بنویسید.
8- اگر بعد ازدواج مشخص شود یکی از زوجین معایب ذکر شده در قرارداد را دارد، و یا کمالات تفاهم شده را ندارد، طرف متضرر می تواند ازدواج را فسخ نماید (باطل نماید) بدون تشریفات طلاق.
9- قوانین خانواده در ایران نامناسب و نامطلوب برای بسیاری از افراد هستند. مثلا شوهر حق دارد مانع اشتغال همسر خود شود. یا زن باید در مکانی سکونت کند که شوهر تعیین می کند. یا حق طلاق صرفاً در اختیار مرد است. و ... با استفاده از شروط ضمن عقد می توان بسیاری از مقرراتی را که متناسب با وضعیت زن و مرد نیست را تعدیل نمایید. حتما با یک مشاور خبره در خصوص شروط ضمن عقد مشورت نمایید. توافقات قبل ازدواج از سختیها و مشکلات عظیمی در آینده جلوگیری خواهند کرد.
10- جهیزیه ای که خانم می آورد را لیست نموده و از شوهر امضا بگیرید. در صورت قبول نکردن شوهر لیست را چند نفر از حضار امظاء کنند و فاکتورهای آن نیز نگهداری شوند.
11- شوهر نیز در برابر هدایای نامزدی و هزینه های انجام شده همین کار را بکند.
12- آنچه یک خانواده را استوار می سازد مهارتهای زندگی، پس از ازدواج است. بر عکس آنچه مرسوم است، بعد از ازدواج به مشاور خانواده مراجعه نمایید و نگذارید اختلافات جدی شوند.
موفق و خوشبخت باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی