دکتر علیرضا متحدی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

مرد خردمند هنر پیشه را
عمر دو بایست در این روزگار
تا به یکی تجربه اندوختن
با دگری تجربه بردن به کار!

مهمترین ابزار قدرت و موفقیت در زمانه حاضر "آگاهی" است. اگر افراد قبل از هر اقدامی جستجوی اطلاعات نمایند، و اگر صاحبان دانش و تجربه و اندیشه، احساس وظیفه کنند که تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهند، همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، جلو خسارات و شکستها را گرفته و استفاده بهتری از عمر و انرژی خود داشته باشند.

در این پیج اطلاعاتی در حوزه حقوق و روانشناسی که دارای جذابیت، و عمدتا مورد نیاز مردم است منتشر می شود. باشد که مورد رضایت و استفاده قرار گیرد.
همچنین تلاش می شود در حد امکان سوالات حقوقی عزیزان را پاسخگو باشیم. می توانید سوالات خود را در پیامرسانهای داخلی مطرح فرمایید. در اولین فرصت و در حد مقدورات پاسخ کافی ارائه خواهد شد.

تابلو اعلانات

زمینهایی که دارای سند رسمی و مالک مشخص هستند و بین مردم خرید و فروش می شوند، لزوما برای ساخت و ساز و سکونت مناسب نیستند. این نکته از جهت جلوگیری از کلاهبرداری و فروش زمین یا حتی ساختمان به مشتری بی اطلاع به قیمت نامتناسب اهمیت دارد.


.

زمینها می توانند کاربری متفاوتی داشته باشند. بعضی زمینها دارای کاربری مسکونی بوده و در داخل محدوده شهرها و روستاها واقع شده اند. در این زمینها با اخذ پروانه ساخت می توان بنای مسکونی احداث نمود. اما کاربری برخی زمینها زراعی است. در این نوع زمینها نمی توان ساخت و ساز انجام داد. در صورت احداث بنا در اینگونه زمینها اداره جهاد کشاوری بر علیه سازنده طرح شکایت می نماید و دادگاه حکم به تخریب بنا و نیز جریمه مالی خواهد داد.

.

در زیر یک نمونه لایحه دفاعیه ارائه شده به دادگاه تجدیدنظر استان مازنداران ارائه شده است. در این پرونده اداره جهاد کشاورزی جهت تخریب بنا در دادگاه طرح شکایت کرده بود. دادگاه بدوی حکم برائت صادر نموده بود. اداره مذکور از رأی صادره تجدیدنظرخواهی کرده و این لایحه جهت پاسخ به تجدیدنظرخواهی صورت گرفته به دادگاه تجدیدنظر تقدیم گردید. نهایتاً دادگاه تجدیدنظر رأی برائت صادره را تأیید نمود.

.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی