دکتر علیرضا متحدی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

فضایی برای انتشار مطالب حقوقی و روانشناسی

مرد خردمند هنر پیشه را
عمر دو بایست در این روزگار
تا به یکی تجربه اندوختن
با دگری تجربه بردن به کار!

مهمترین ابزار قدرت و موفقیت در زمانه حاضر "آگاهی" است. اگر افراد قبل از هر اقدامی جستجوی اطلاعات نمایند، و اگر صاحبان دانش و تجربه و اندیشه، احساس وظیفه کنند که تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهند، همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، جلو خسارات و شکستها را گرفته و استفاده بهتری از عمر و انرژی خود داشته باشند.

در این پیج اطلاعاتی در حوزه حقوق و روانشناسی که دارای جذابیت، و عمدتا مورد نیاز مردم است منتشر می شود. باشد که مورد رضایت و استفاده قرار گیرد.
همچنین تلاش می شود در حد امکان سوالات حقوقی عزیزان را پاسخگو باشیم. می توانید سوالات خود را در پیامرسانهای داخلی مطرح فرمایید. در اولین فرصت و در حد مقدورات پاسخ کافی ارائه خواهد شد.

تابلو اعلانات

نکته بسیار مهمی که شاید مردم از آن اطلاع کافی ندارند، این است که وصول وجه چکهای جدید که با عنوان چکهای صیادی مشهور هستند، تنها زمانی امکان پذیر است که مشخصات این چکها در سامانه صیاد ثبت شده باشد.

.

طبق قانون پرداخت وجه چک در بانکها صرفاً طبق مبلغ و تاریخ مندرج در سامانه و در وجه دارنده نهائی چک بر اساس استعلام از سامانه صیاد انجام می شود و در صورتی ‌که مالکیت چک در سامانه صیاد ثبت نشده باشد، آن چک تحت پوشش قانون چک نبوده و بانکها مکلفند از پرداخت وجه آن خودداری نمایند. همچنین صدور و پشت‌ نویسی چک در وجه حامل نیز ممنوع است و ثبت انتقال چک در سامانه صیاد جایگزین پشت ‌نویسی چک خواهد بود. 

.

بنابراین اگر چکی از فردی دریافت نمودید، حتماً باید بررسی نمایید که نام و مشخصات شما و مبلغ چک و تاریخ آن را صادر کننده از طریق خودپردازهای بانک، یا اپلیکیشن های موبایلی در سامانه صیاد ثبت نماید. در غیر این صورت هنگام مراجعه به بانک، وجه چک به شما پرداخت نخواهد شد و حتی گواهی عدم پرداخت هم برای شما از طرف بانک صادر نخواهد گردید.

.

البته جای نگرانی برای دارنده چک وجود ندارد. زیرا وجه چک را می توانید از طریق دادگاه وصول نمایید. اما این امر مستلزم صرف وقت و هزینه و انرژی زیادی خواهد بود.

.

در زیر رای دادگاه موکل بنده برای وصول وجه چکی که صادر کننده آن را در سامانه صیاد ثبت نکرده بود را مشاهده می فرمایید.

.

حکم دادگاه برای وصول وجه چکی که در سامانه صیاد ثبت نشده است

.

.

.

مطالب مرتبط:

نحوه ثبت و انتقال و وصول چک صیادی

عواقب عدم ثبت چک در سامانه صیاد

دکتر متحدی

صدور چک به عنوان مدیر عامل

صدور مستقیم اجرائیه چک

.

.

.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی